Jakie usługi oferuje agencja SEO?

Autor: Łukasz

11 kwietnia 2020

Agencja SEO to agencja specjalizująca się w pozycjonowaniu stron internetowych, dzięki czemu witryna może osiągnąć wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki (np. TOP 10 w Google). Zazwyczaj tego typu agencje zachęcają do skorzystania z usług związanych z optymalizacją serwisów internetowych. Specjaliści od SEO proponują m.in. diagnostykę strony, doradztwo czy też różnorodne metody pozycjonowania. Przyjrzyjmy się zatem, co dokładnie znajduje się ofercie agencji SEO.

Coraz więcej firm na rynku poszukuje specjalistów, którzy pomogą im uzyskać wysokie miejsce w rankingu Google, a przede wszystkim sprawią, że strona internetowa zacznie przynosić wymierne korzyści finansowe dla przedsiębiorstwa. Poniżej omówimy działania, które są kluczowe w optymalizacji stron internetowych i podpowiemy, na co należy zwrócić szczególną uwagę, by odnieść sukces w biznesie.

Audyt SEO

To jedna z kluczowych usług, która pomaga opracować strategię pozycjonowania strony internetowej. W ramach badania weryfikuje się m.in.:

  • tytuły,
  • metadane,
  • opisy,
  • teksty,
  • linki zewnętrzne i wewnętrzne,
  • responsywność,
  • szybkość wczytywania się witryny.

Po przeprowadzonej analizie przygotowywany jest raport, który uwzględnia, co należałoby zmienić, na co zwrócić szczególną uwagę, a także pokazuje elementy działające poprawnie. W dokumencie można zawrzeć także rekomendacje i wskazówki, które pomogą w dalszym etapie optymalizacji strony. Dzięki temu pozycjonerzy, webmasterzy, copywriterzy i inni fachowcy zdobędą jasne wytyczne, które będą stanowiły fundament do przygotowania bardziej precyzyjnych strategii w poszczególnych obszarach.

Link Building

Link building to tworzenie sieci linków zewnętrznych, które prowadzą z różnych źródeł bezpośrednio do naszej strony internetowej. Mogą one być umieszczane na różnego rodzaju forach związanych z działalnością firmy, blogach czy w social mediach. Roboty wyszukiwarki sprawdzają, czy inne źródła czerpią inspirację z treści zawartych w witrynie przedsiębiorstwa.

Na podstawie ilości linków zewnętrznych ocenia się atrakcyjność serwisu. Pod uwagę bierze się również jakość stron, które zawierają link do witryny. I tak, np. najlepiej oceniane są linki pochodzące ze stron rządowych (.gov). Ważne, by linkowanie odbywało się w sposób naturalny. Wszelkie sztuczne działania są źle widziane, nienaturalne linki mogą spowodować np. spadek w rankingu Google lub nałożenie kary.

Teksty SEO

Teksty SEO są tworzone przez profesjonalnych copywriterów, którzy tworzą unikalne treści, które nie tylko mają odpowiadać algorytmom wyszukiwarki, ale przede wszystkim mają być ciekawe dla odbiorców. W ostatnim czasie witryny, które posiadają interesujący content “pną się” w rankingach, gdyż roboty weryfikują czas spędzony przez użytkowników na konkretnej stronie. Istotnym elementem treści jest odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, dzięki czemu wyszukiwarka Google może szybciej dopasować odpowiedni serwis do potrzeb internautów. Na podstawie zapytania, podpowiada strony, które odpowiadają indywidualnym potrzebom użytkowników sieci.

By piąć się do góry w rankingach Google i trafić do TOP 10, warto regularnie rozbudowywać stronę internetową o nowe treści. Można tego dokonać na kilka sposobów m.in.:

  • systematycznie dodawać wpisy na blogu,
  • udoskonalać teksty, które już zostały opublikowane,
  • poszerzać opisy produktów i kategorii w przypadku sklepów internetowych.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne korzystnie wpływa na promowanie lokalnego biznesu. Dzięki podejmowanym działaniom pozycjonerskim algorytm wyszukiwarki przypisuje witrynę do konkretnej lokalizacji. Jest to bardzo pomocne szczególnie w przypadku firm prowadzących swą działalność tylko i wyłącznie na wybranym terenie. Do działań wspierających tego typu usługę zalicza się m.in.:

  • pozyskiwanie linków przychodzących, szczególnie z lokalnych forów internetowych,
  • dodanie przedsiębiorstwa do Google Maps,
  • umieszczanie nazwy miejscowości w title lub description,
  • wzbogacanie treści na stronie w nazwy miast.

Pozycjonowanie pod Google Voice Search

To jedna z nowszych propozycji na rynku agencji SEO. Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne, dlatego też pozycjonerzy starają się dopasować do obowiązujących trendów i odpowiadać na potrzeby użytkowników sieci. Pytania zadawane głosowe różnią się od zapytań pisanych ręcznie. Stanowi to wyzwanie dla specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem i wymaga od nich opracowania innej strategii optymalizacji serwisu. 

Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Na rynku powstaje coraz więcej agencji, które kuszą kompleksową ofertą usług. Niestety nie każda z nich pomaga osiągnąć zadowalające wyniki. Co zatem zrobić, by mądrze wydać pieniądze i cieszyć się z większych dochodów? Dobrze jest przeanalizować wszystkie propozycje pod kątem zdobytych referencji, kampanii przeprowadzonych przez agencję czy też kompetencji pracowników. Jeśli nie są Państwo do końca przekonani, warto poprosić o przedstawienie wyników prowadzonych dotychczas kampanii. Warto wybrać tę agencję, która proponuje kompleksowe usługi i zdobyła już pewną pozycję na rynku.

Być może cię zainteresuje

Jak zrobić stronę internetową?

Jak zrobić stronę internetową?

Współcześnie stronę internetową posiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne. Jej zrobienie na ogół wymaga znajomości...