Pozycjonowanie w Wyszukiwarkach

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach dotyczy optymalizacji strony pod kątem przeglądarek internetowych i ich użytkowników. Jednym z kluczowych elementów w uzyskaniu wysokiej pozycji w rankingu jest monitorowanie pozycji słów kluczowych, dzięki czemu można dostosować wybraną podstronę serwisu do konkretnych wymagań. W ten sposób tworzy się skuteczne kampanie marketingowe w sieci, zwiększa świadomość marki wśród użytkowników i umacnia pozycję na rynku.

W wyniku podejmowanych działań serwis internetowy może znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki, np. zaraz pod płatnymi reklamami (PPC). SERP to strona wyników wyszukiwania, które pojawiają się po wpisaniu przez użytkownika konkretnego zapytania. Analizując szczegółowo frazy wpisywane przez Internautów, można w prosty sposób te, które najbardziej odpowiadają tematyce strony internetowej, a następnie dostosować do nich treści w taki sposób, by były zrozumiałe dla robotów i odpowiadały potrzebom użytkowników.

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych umożliwia tworzenie ciekawego i unikalnego contentu, który pomaga Internautom rozwiązywać ich problemy. Ponadto strona staje się bardziej wiarygodna, dzięki udostępnianiu linków do serwisu w sieci. Działania SEO pozwalają również wyeliminować błędy, które obniżają autorytet strony. Dzięki tym zabiegom marketing w wyszukiwarkach przyczynia się do realizacji określonych celów.

 

Dotrzyj do nowych klientów w twojej okolicy.

ZWIĘKSZYMY WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

Na czym polega pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach?

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach to proces, który tak naprawdę nigdy się nie kończy i wymaga nieustannej pracy. Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze konkurencja jest aktywna i jej również zależy na osiągnięciu jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Po drugie potrzeby użytkowników stale się zmieniają. Pojawiają się nowe problemy, więc niezbędne są nowe rozwiązanie. I tutaj musi przyjść z pomocą marka. W przeciwnym razie okazję wykorzystają inni, a firma straci szerokie grono potencjalnych klientów. Z tego powodu tak istotny jest raport słów kluczowych i analiza zachowań konsumentów.

W przypadku słów kluczowych nie zaleca się pozycjonowania na ogólne słowa w branży, ponieważ taki wybór uniemożliwia trafienie do potencjalnych odbiorców i spersonalizowanie witryny. Na przykład: salon kosmetyczny działający na terenie Poznania może zdecydować się na frazę typu long tail terapia osoczem bogatopłytkowym poznań. Dzięki temu strona www trafi do osób, które w rzeczywistości poszukują takiej usługi i chcą skorzystać z oferty. W ten sposób witryna spełnia swoją funkcję i efektywnie wspiera sprzedaż.

SEO to nie tylko odpowiedni dobór fraz kluczowych. To również szereg aktywności związanych z optymalizacją strony pod kątem funkcjonalności i dostosowanie ich do wytycznych przeglądarki. Spełnienie niektórych kryteriów wymaga ingerencji w kod źródłowy strony czy też zainstalowania wtyczek. Niektóre z nich pomagają np. skrócić czas ładowania strony, inne narzędzia ułatwiają dostosowanie rozdzielczości strony do wielkości monitora. Responsywna witryna staje się przyjazna dla użytkowników korzystających z różnych urządzeń. W ten sposób nawigacja serwisu jest równie prosta na tradycyjnym komputerze, jak i na telefonie. 

Marketing w wyszukiwarce

Marketing w wyszukiwarkach internetowych to ważny aspekt każdej strategii marketingowej w przedsiębiorstwie. Przeglądarki internetowe są najlepszym narzędziem marketingowym w świecie wirtualnym. Pozwalają na dotarcie z ofertą do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców, gwarantując równocześnie optymalizację budżetu i zrównoważone wydatki.

Działania marketingowe prowadzone w sieci można podzielić na dwa rodzaje: płatne i bezpłatne. SEM, inaczej Search Engine Marketing, obejmuje wszystkie działania promocyjne prowadzone w Internecie, które ułatwiają zwiększenie ruchu na stronie i zminimalizowanie współczynnika odrzuceń. Do SEM zalicza się reklamę w wyszukiwarce (SEA) i optymalizację dla wyszukiwarek internetowych (SEO).

Reklamy w wyszukiwarkach internetowych umożliwiają wyświetlanie treści promujących produkty i usługi na stronie z wynikami wyszukiwania. W przeglądarce Google znajdują się one na samej górze SERP-u lub po prawej stronie. Ponadto obok adresu URL znajduje się słowo reklama, które wskazuje na płatne ogłoszenie.

Z kolei SEO to dział marketingu internetowego, który pomaga zwiększyć ruch organiczny. Polega on na optymalizacji strony (działania prowadzone na stronie — On Page Optimization) i pozycjonowaniu (działania prowadzone poza witryną — Off Page Optimization). Połączenie tych aktywności sprawia, że serwis staje się coraz bardziej popularny i zyskuje wyższą pozycję w wyszukiwarce. W rezultacie marka kreuje swój wizerunek w sieci, ugruntowuje swoją pozycję, a z czasem odnotowuje wyższe zyski ze sprzedaży.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach — samodzielnie czy z agencją?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google wymaga specjalistycznej wiedzy i fachowych narzędzi. By osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, najlepiej podjąć współpracę z agencją. Niestety czasem samodzielne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce może wiązać się z otrzymaniem kary od Google, co w konsekwencji spowoduje spadek witryny w rankingu. Osoby zajmujące się marketingiem internetowym, pomogą Twojej firmie uniknąć błędów i wypracować efektywną strategię, dzięki której odniesiesz sukces w sieci. Dzięki uczciwej i rzetelnej pracy osiągniesz szczyt w rankingu Google. Jeśli chcesz uniknąć niepotrzebnych sankcji i zaistnieć w Internecie, skontaktuj się z nami, a my opracujemy dla Ciebie skuteczną strategię.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW