Heatmapy

Zwrot heat maps pochodzi z języka angielskiego i oznacza mapy ciepła. Są one wykorzystywane w analityce internetowej w celu zwiększenia konwersji. Jest to metoda graficzna, dzięki której można zobrazować zachowanie konsumentów na stronie internetowej. Za pomocą różnych kolorów na mapie oznacza się elementy cieszące się mniejszym lub większym zainteresowaniem. Każda z barw oznacza inny stopień popularności.

W jaki sposób powstaje heat mapa?

Aby stworzyć angażującą witrynę, która będzie się odznaczała nie tylko oryginalnym wyglądem, ale również wysokim wskaźnikiem konwersji przeprowadza się następujące badania:

  • attentiontracking — diagnostyka elementów i obszarów, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów;
  • clicktracking — weryfikacja kliknięć myszką;
  • scrolltracking — analiza miejsc, do których docierają użytkowników (jak bardzo zagłębiają się w architekturę informacji).

Ponadto korzysta się z eye trackingu, czyli sprawdzenia ruchu oczu. W ten sposób można stwierdzić, na czym skupiają się Internauci. Podczas badania wykorzystuje się specjalistyczne okulary lub monitory, które wykrywają położenie gałek ocznych. Wynik przedstawia się jako heat mapę. Warto przy tym nadmienić, że eye tracking nie powinien być utożsamiany z mapą ciepła lub mapą kliknięć, gdyż wiele narzędzi analizuje jedynie ruch kursora, a nie wzrok.


 

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Do czego jest Ci potrzebna mapa ciepła?

Heat mapy to skuteczny sposób na precyzyjne śledzenie zachowań osób odwiedzających Twoją stronę internetową.  Dzięki rezultatom przeprowadzonej diagnostyki możesz dostosować serwis do potrzeb użytkowników i zwiększyć dochody ze sprzedaży. Poznaj korzyści płynące z przeprowadzenia tej analizy i stwórz witrynę, która przyniesie Ci zyski, o jakich nie marzyłeś. Dodatkowo Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna i zakorzeni się w podświadomości odbiorców, a Ty zyskasz tytuł MISTRZA SPRZEDAŻY I E-BIZNESU. Oto lista zalet map ciepła, która powinna Cię przekonać do podjęcia ostatecznej decyzji:

  • Lepsza ekspozycja najważniejszych elementów

Od teraz przyciski i ikony istotne z punktu widzenia konwersji staną się lepiej widoczne, by skuteczniej zachęcić Internautów do podjęcia działania. Obserwując zachowanie konsumentów, można dokonać licznych modyfikacji, np. powiększenie, wyróżnienie, przemieszenie buttonów.

  • Weryfikacja treści publikowanych na stronie www

Dzięki scrolltrackingowi można sprawdzić, czy teksty znajdujące się na stronie spełniają swoją funkcję. Może się bowiem okazać, że odbiorcy nie czytają całości. Docierają tylko do pewnego miejsca i kończą lekturę. W takim przypadku warto wypróbować inną strategię i przygotować nieco krótsze merytoryczne treści, by po jakimś czasie zweryfikować, czy dokonana zmiana okazała się korzystna.

  • Eliminacja błędów

Heat mapa pozwala wykryć nieprawidłowo działające linki i przyciski, które obniżają użyteczność strony. Może się bowiem okazać, że niektóre strony wyświetlają np. błąd 404 i zmuszają klientów do skorzystania z konkurencyjnej oferty. Pamiętaj, że e-biznes to nieustanna walka o pozycję i wpływy, dlatego nawet najmniejsza pomyłka może Cię wiele kosztować.

  • Sprawniejsza obsługa serwisu

Jeśli stworzysz model zachowania klienta podczas odwiedzin Twojej witryny, możesz zweryfikować zasadność poszczególnych elementów. Być może niektóre z nich nie przyciągają tak bardzo uwagi klientów i mogą zostać zastąpione inną propozycją, np. ciekawym bannerem lub awangardową ikoną.

  • Przetasowanie na stronie

Szczegółowa analiza wyników przeprowadzonych badań, może przekonać Cię do wprowadzenia kilku zmian na stronie i przeniesienia wybranych elementów wyżej. Pamiętaj, że Internauci są wygodni i chcą mieć wszystko w zasięgu wzroku. Osiągniesz lepsze rezultaty, jeśli obszary cieszące się większym zainteresowaniem znajdą się na górze, a mniej popularne na dole serwisu, np. w stopce.

Dzięki heat mapie staniesz się HOT przedsiębiorcą

Żaden serwis internetowy nie zagwarantuje sukcesu marce, jeśli nie potraktuje poważnie preferencji i zachowań konsumentów. Wyjście naprzeciw potrzebom potencjalnych klientów i optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek wyznaczają drogę na szczyt rankingu. Im szybciej zrozumiesz mechanizmy walki z konkurencją w sieci, tym łatwiej będzie Ci stoczyć bój. Mapy ciepła to jeden z fenomenalnych drogowskazów, który ułatwi Ci realizację celów biznesowych. Świadomość, czego potrzebują aktualnie klienci i podarowanie im tego w odpowiedniej chwili gwarantuje miejsce w TOP3.

Jeśli dotąd Twoja strona internetowa nie zarabiała na siebie lub przychód był mocno ograniczony, zastanów się, dlaczego tak się stało. Pomyśl, dlaczego klienci opuszczali Twoją stronę, by skorzystać z oferty konkurencji. Odpowiedz sobie na pytanie: Dlaczego nic z tym nie zrobiłeś do tej pory?

Spokojnie, jeszcze nie jest za późno. Wciąż masz szansę na to, by stworzyć jedną z najbardziej rozchwytywanych marek w sieci. Wystarczy, że lepiej poznasz swoich klientów i przeanalizujesz ich motywacje, zachowanie oraz podejmowane decyzje.

Z pomocą przychodzi do Ciebie heat mapa, która wskaże Ci jak na dłoni potencjał Twojej strony internetowej i pozwoli Ci ją zmienić w taki sposób, byś mógł stać się autorytetem w branży. Dzięki temu Twoja oferta stanie się bardziej atrakcyjna i przyciągnie większą uwagę konsumentów.

Nie zastanawiaj się dłużej, chwyć za telefon i dzwoń. Wzrost konwersji nie może czekać, Twoi konkurenci nie czekają. Dołącz do elity.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW