Analiza zachowań użytkowników

Analiza zachowań użytkowników to jedno z najważniejszych zagadnień, które pozwala na projektowanie stron internetowych uwzględniających potrzeby Internautów. W trakcie badania obserwuje się i sprawdza na liczne sposoby sposób, w jaki konsumenci poruszają się w witrynie, np.:

  • co przykuwa ich uwagę;
  • co ich nie interesuje;
  • ile spędzają czasu na konkretnej podstronie;
  • w jaki sposób reagują na układ serwisu;
  • czy dobrana kolorystyka zbytnio ich nie męczy…

W wyniku przeprowadzonej diagnostyki wyciąga się odpowiednie wnioski, by skutecznie poprawić użyteczność serwisu, zwiększyć konwersję i przychody Twojej firmy.

Co zachowanie konsumenta mówi o Twojej stronie?

Jeśli Twoja strona www nie przynosi zysków, na jakie liczyłeś, sprawdź zachowanie konsumentów. W tym celu możesz skorzystać na początku Google Analytics. Być może w Twoim serwisie pojawiły się błędy, które utrudniają nawigację i generują niemałe straty finansowe. Dzięki temu narzędziu możesz podejrzeć statystyki witryny i dowiedzieć się ile osób odwiedza Twoją stronę, a także zweryfikować współczynnik odrzuceń. Jeżeli okaże się, że drugi z wymienionych parametrów jest wysoki, warto poprosić o pomoc specjalistę.

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Niestety na podstawie Google Analytics nie można stworzyć modelu zachowania konsumenta. Fachowcy branży IT i e-marketingu korzystają z zaawansowanych metod, by znaleźć odpowiedź na takie pytania jak:

  • Które elementy serwisu są atrakcyjne dla Internautów?
  • Na co wcale nie zwracają uwagi?
  • Jakie trudności pojawiają się podczas korzystania z witryny?
  • W którym miejscu powinny się znajdować poszczególne elementy nawigacyjne, by użytkowanie stało się prostsze?
  • Co sprawia, że konwersja spada?
  • Co powoduje, że potencjalni klienci rezygnują z Twojej oferty i przechodzą do konkurencji?

Analiza kliknięć na stronie pomaga odpowiedzieć na powyższe pytania oraz przygotować plan, który odmieni los Twojej firmy.

Co zyskasz, jeśli nie zabraknie Ci odwagi, by poznać prawdę o Twojej stronie internetowej i jej użytkownikach?

 

Zachowanie w Internecie wpływa na pozycję marki, dlatego trzeba jak najlepiej poznać grupę docelową, by zwiększyć rozpoznawalność swojego logo i zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w sieci. Szczegółowa diagnostyka pozwoli Ci:

  • dowiedzieć się co dokładnie robią osoby odwiedzające Twoją stronę www,
  • wychwycić najbardziej istotne błędy, które nie uniemożliwiają przeprowadzenie konsumenta przez ścieżkę zakupową,
  • dostosować witrynę do potrzeb użytkowników, by pozostali dłużej i zaznajomili się opublikowanymi treściami,
  • wzrost konwersji,
  • wyższą pozycję w wyszukiwarce,
  • większe zyski.

Dzięki zdobytym informacjom umocnisz swoją pozycję na rynku i staniesz się e-biznesmenem na miarę XXI wieku. Rozwiniesz swoje umiejętności, a także wytyczysz nowe ścieżki rozwoju dla Twojej firmy, by coraz lepiej dostosować się do zmian, jakie zachodzą w handlu internetowym. Daj się ponieść fantazji i odnieś sukces, o jakim nie śniłeś.

Jakie narzędzia pozwalają nam ocenić zachowania klientów i zrealizować wyznaczone cele biznesowe?

Aby przeprowadzić szczegółową analizę zachowań użytkowników, należy skorzystać z wielu narzędzi. Im więcej danych uda się zebrać, tym lepsze wyniki osiągnie przedsiębiorstwo. W tym celu wykorzystuje się zróżnicowane programy, które pozwalają na zebranie informacji dotyczących różnorodnych obszarów. Specjaliści korzystają m.in. z:

  • narzędzi służących do śledzenia ruchu w serwisie, dzięki czemu zdobywają wiedzę demograficzną, a także statystyczną (np. wiek i płeć, zainteresowania, najczęściej odwiedzane strony);
  • aplikacji przeznaczonych do zbadania, w jaki sposób konsumenci poruszają się po stronie, a także stworzenia heatmap;
  • oprogramowania, które pozwala na ocenić potencjał serwisu pod kątem słów kluczowych.

Dzięki kompleksowej diagnostyce można usprawnić ścieżkę zakupową, przebudować serwis zgodnie z założeniami UX i stworzyć dochodową witrynę internetową, która stanie się wzorem dla innych firm. Wprowadzone modyfikacje sprawią, że strona będzie lepiej oceniana przez Internautów i przez algorytmy. Użyteczność strony www to jeden z kluczowych wskaźników wpływających na miejsce w rankingu Google.

Autorytet Twojej strony www drastycznie spadł w ostatnim czasie? A może nigdy nie była ona groźnym konkurentem w branży? Zapomnij o tym, co było i zbuduj silną markę w Internecie.

Czy słyszałeś kiedyś o analizie zachowania konsumentów? Dzięki tej metodzie możesz sprawdzić, dlaczego klienci niechętnie korzystają z Twojego serwisu i wydają swoje pieniądze u konkurencji.

Przekonaj się, gdzie tkwi źródło problemu. Jeśli je odkryjesz, będzie Ci łatwiej zrewolucjonizować e-biznes, a także stworzyć silną i poważaną markę, którą wybiera duża część   użytkowników. Podaruj Twojej firmie nowe życie, a szybko zauważysz, że słupki sprzedażowe rosną.

Nie bój się zaryzykować. Napisz lub zadzwoń do nas, a my pomożemy Ci stanąć na nogi i umocnić pozycję na rynku. Chwyć za telefon, zanim zrobią to inni i dołącz do grona zwycięzców.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW