Opisy kategorii

Opisy kategorii i tytuły to elementy, o których nie można zapomnieć w procesie optymalizacji sklepu internetowego. Dzięki nim można zwiększyć szansę na osiągnięcie wyższej pozycji w przeglądarkach, a tym samym zarabiać więcej. Przed przystąpieniem do prezentacji kategorii i podkategorii w e-sklepie, należy się zastanowić się nad odpowiednią klasyfikacją produktów i usług, a także ich rozmieszczeniem, by ułatwić użytkownikom poruszanie się w witrynie.

Czym jest struktura serwisu i w jaki sposób ją opisać, by sklep online spełniał wytyczne SEO?

Struktura serwisu to inaczej budowa strona www. Dzięki niej można usystematyzować teksty, multimedia, a także elementy nawigacyjne w taki sposób, by witryna stała się w pełni funkcjonalna. Przemyślany układ pomaga użytkownikom znaleźć niezbędne informacje i skutecznie zachęca do konwersji. Warto przemyśleć jakie nazwy powinny nosić poszczególne sekcje, by korzystnie wpływały na pozycjonowanie. Nie powinny być one zbyt długie ani enigmatyczne.

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Najważniejszymi częściami sklepu online są strona główna i kategorie produktowe. Nazwa sekcji staje się automatycznie frazą, która będzie pozycjonowana. Zaleca się, by odnośniki do poszczególnych zakładek produktowych znajdowały się po obu stronach witryny w postaci rozwijanego menu. W jaki sposób najlepiej opisać strukturę sklepu internetowego? Oto kilka praktycznych wskazówek:

  • ze strony głównej należy linkować do najważniejszych kategorii produktów;
  • do kategorii produktów powinny prowadzić odnośniki z rozwijanego menu;
  • podkategorie produktowe należy zaprezentować bezpośrednio z każdej kategorii głównej za pomocą rozwijanego menu;
  • strony prezentujące poszczególne towary są mniej wartościowe, jeśli chodzi o wyszukiwanie organiczne, ponieważ są zagłębione w strukturze; nie stanowi to jednak przeszkody, by móc je pozycjonować za pomocą long tail;
  • indeksowanie najlepiej sprzedających się produktów jest prostsze, gdy stworzy się dodatkową zakładkę Bestsellery lub Top produkty; dzięki temu podstrony nie będą już tak mocno zagłębione w strukturze serwisu internetowego;
  • warto dodać na stronie głównej odnośniki do stron statycznych np.: O nas, FAQ, Kontakt;
  • pliki multimedialne znajdujące się na stronie można również pozycjonować i w ten sposób zwiększyć moc SEO;
  • rekomenduje się także prowadzenia bloga firmowego, dzięki któremu można wspierać pozycjonowanie ogólnych fraz oraz długiego ogona.

Atrakcyjny wygląd sklepu internetowego, umiejętne rozmieszczenie poszczególnych zakładek i przemyślane nazwy podstron w połączeniu z wartościowym contentem dają nadzieję, że strona zostanie dobrze oceniona przez roboty i potencjalnych klientów. Tym samym istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że po kilku miesiącach intensywnej pracy, firma odnotuje większe zyski, a z czasem obrót wzrośnie o kilkaset procent.

Jak tworzyć ciekawe opisy kategorii, by nie stały się powodem do wstydu?

Opis kategorii powinien zaprezentować konsumentom różnorodne towary, które zostały podpięte do wybranej sekcji. Warto wspomnieć tutaj o podkategoriach, a także scharakteryzować każdą z nich w taki sposób, by zachęcić do zapoznania się z większą ilością produktów. Dzięki temu klientowi może przypaść do gustu więcej przedmiotów i w rezultacie wyda więcej, niż na początku planował. Dobrym rozwiązaniem może okazać się również wyjaśnienie najważniejszych parametrów i wytłumaczenie odbiorcy, na co powinien zwrócić uwagę, by dokonać właściwego wyboru.

Jeśli chodzi o techniczną stronę tekstu, to należy stosować się do następujących zasad:

  • unikalne teksty;
  • prosty, zwięzły język;
  • naturalnie umieszczone słowa kluczowe;
  • minimalna długość opisu to 2000-3000 zzs;
  • atrakcyjne formatowanie, które ułatwia lekturę;
  • dopasowanie komunikatu do grupy docelowej;
  • prezentowanie korzyści płynących z zakupów.

Co więcej, każdy opis znajdujący się na stronie, musi być rzeczowy. Autor wpisu nie może sobie pozwolić na lanie wody. Czasem lepszym rozwiązaniem jest napisanie tekstu na 2000 zzs niż rozbudowanie go do 5000 zzs bez dodania merytorycznej wartości.

Formatowanie opisów kategorii i nagłówki to gwarancja dobrego wyniku w Google

 

Aby w pełni przygotować podstronę do pozycjonowania, należy zadbać o kilka ważnych z punktu widzenia SEO elementów:

  • tytuł — pomaga w indeksacji, powinien zawierać frazy kluczowe (ok. 65 zzs);
  • description — zachęca użytkowników do poznania oferty (ok. 165 zzs);
  • nagłówek H1 — to tytuł kategorii produktowej lub podkategorii;
  • nagłówek H2 — to śródtytuł, który pomaga rozwinąć opis.

Atrakcyjne opisy kategorii uwzględniające zasady formatowania SEO pozwolą wykorzystać potencjał oferty i wygenerować gigantyczne zyski. Osiągnięcie celów biznesowych jest możliwe przy ścisłej współpracy pozycjonera, copywritera i pracowników firmy.

A jak to wygląda w Twoim sklepie internetowym? Czy jesteś dumny ze swoich opisów, a może się ich wstydzisz i starasz się je ukryć, by się nie ośmieszyć?

Jeżeli poważnie myślisz o tym, by odbić się od dna i zacząć zarabiać naprawdę duże pieniądze, zainwestuj w opisy kategorii, a także opisy produktów. Dzięki temu Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a z czasem znajdzie się na szczycie Google.

Przestań chować głowę w piasek i zacznij działać. Napisz do nas lub zadzwoń. Pokażemy Ci, w jaki sposób dostosować Twój sklep internetowy do potrzeb użytkowników i przygotujemy inspirujące treści, które zmienią Twój biznes.

Czy jesteś żądny przygody? My tak. Już teraz czekamy na Twój sygnał.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW