Pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie w Google to jeden z najważniejszych obowiązków właściciela strony internetowej, który marzy o tym, by odnieść sukces w Internecie, a także nowoczesnego przedsiębiorcy.  Odległa pozycja strony w wyszukiwarce Google sprawia, że witryna jest nieznana, mało kto wie o jej istnieniu, a tym samym niemożliwe jest zarabianie za pośrednictwem serwisu, budowanie własnej marki czy też umacnianie swojej pozycji na rynku. To idealna sytuacja dla konkurencji w branży, która w prosty sposób może przechwycić potencjalnych klientów i zarabiać więcej.

Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to inaczej promowanie strony w Google oraz innych typach wyszukiwarek internetowych. Obecnie firma Google zdobyła rynek, dlatego też wszystkie działania skupiają się na tym, by strona www spełniła wytyczne podane webmasterom i w jak najwyższym stopniu odpowiadała algorytmom. Dzięki temu serwis może systematycznie piąć się do góry w rankingu i osiągnąć wysoką pozycję.

Głównym zadaniem pozycjonowania stron internetowych w Google jest zwiększenie bezpłatnego ruchu organicznego w serwisie. Po wpisaniu w wyszukiwarce frazy, która nas interesuje, wyświetlają się witryny, które najlepiej odpowiadają naszemu zapytaniu. Kolejność wyświetleń jest ustalona przez algorytmy. Elementów, które wpływają na pozycję w Google, jest około 200. Część z nich dotyczy treści oraz działań prowadzonych na stronie, pozostałe są ściśle związane z popularnością serwisu w sieci.

Co wpływa na pozycję strony w Google?

Promowanie strony w Google wymaga czasu. Niestety nie można w szybki sposób zwiększyć ruchu organicznego i trafić do TOP 10. Można jednak systematycznie optymalizować serwis i po kilku miesiącach walczyć z największymi gigantami w branży. Jak tego dokonać? Oto kilka wskazówek, by niewidoczna strona www, stała się popularnym miejscem w sieci.

Dotrzyj do nowych klientów w twojej okolicy.

ZWIĘKSZYMY WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

CO jest ważne przy pozycjonowaniu w Google?

  1. AMP, czyli szybsze ładowanie strony

Aby sprawdzić stronę internetową pod kątem szybkości ładowania witryny, warto skorzystać z narzędzia Page Speed Insights. Dzięki przeprowadzonej analizie można uzyskać także informacje związane ze zmianami, które należy wprowadzić, by osiągnąć wyższą pozycję w rankingu wyszkukiwarki Google. Firma proponuje AMP (Accelerated Mobile Pages) — technologię, która przyspiesza ładowanie strony www na urządzeniach mobilnych. W ten sposób staje się ona bardziej przyjazna dla użytkowników sieci. Zbyt wolne ładowanie przyczynia się do wzrostu wskaźnika odrzuceń.

  1. RWD, czyli responsywność

Responsywny szablon to taki, który dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. Dzięki temu nawigacja serwisu jest identyczna na każdym urządzeniu, niezależnie od jego wielkości. Witryny, które nie spełniają tego kryterium, otrzymują niższą ocenę robotów Google.

  1. Dane strukturalne

Dane strukturalne ułatwiają algorytmom zrozumienie treści strony internetowej i jej struktury. Wpływają również na bardziej przyjazny wygląd w wyszukiwarce pod kątem użytkowników, np. wyświetlanie danych rozszerzonych, które mają zachęcić do odwiedzenia witryny.

  1. Keywords, czyli słowa kluczowe

Słowa kluczowe to słowa lub frazy, które wpisują użytkownicy w przeglądarce. Monitorowanie słów kluczowych pozwala wyłonić te najbardziej popularne, które są związane z tematyką strony www i wykorzystać je do uzyskania lepszego miejsca w rankingu. Analiza fraz powinna być wykonywana regularnie, gdyż preferencje Internautów ulegają zmianom.

  1. SEO

SEO (Search Engine Optimization) oznacza optymalizację serwisu pod kątem wyszukiwarek. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj optymalizacja title i metadescription, która ułatwia robotom i użytkownikom zapoznanie się z tematyką strony.

  1. Content

Unikalne treści, odpowiadające potrzebom użytkowników, gwarantują zwiększenie konwersji bez generowania dodatkowych kosztów. Dodawanie oryginalnych grafik, video czy tekstów na stronie sprawia, że serwis staje się bardziej wartościowy. Treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki wzmacniają pozycję witryny w Internecie.

  1. SSL, czyli ochrona danych osobowych

SSL (Secure Socket Layer) to wirtualny protokół, który pozwala chronić dane wysyłane z serwera za pomocą odpowiedniego szyfru. Dzięki temu użytkownicy mogą czuć się bezpieczni, co jest szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych.

  1. Linki

Zdobywanie odnośników prowadzących do serwisu internetowego zwiększa jego wiarygodność. Warto umieszczać linki na zaufanych stronach, cieszących się już uznaniem wśród użytkowników. By pozyskać odnośnik, można np. opublikować artykuł ekspercki na zaprzyjaźnionej stronie.

Jakie korzyści niesie ze sobą pozycjonowanie w Google?

Pozycja w Google determinuje liczbę odwiedzin strony po wpisaniu konkretnej frazy w przeglądarce. Z licznych statystyk wynika, że najczęściej użytkownicy korzystają ze stron www znajdujących się na pierwszej stronie wyszukiwarki, czyli w pierwszej 10. Im wyższe miejsce w rankingu, tym więcej osób, decyduje się na to, by zapoznać się z treścią. Jeżeli witryna okaże się atrakcyjna, istnieje duża szansa na to, że użytkownik będzie ją częściej odwiedzał, dokona transakcji lub poleci ją znajomym.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW