Analityka internetowa dla sklepu
E-commerce to obecnie jedna z bardziej prężnych gałęzi gospodarki. Dzięki postępowi technologicznemu coraz więcej konsumentów decyduje się na korzystanie z ofert e-sklepów. Zakupy w sieci są wygodniejsze od tradycyjnej formy. Konsumenci mogą w dowolnej chwili przeanalizować różne propozycje i wybrać tę, która jest najkorzystniejsza z ich punktu widzenia. Co więcej, nie muszą wychodzić z domu, a towar zostaje doręczony pod wskazany adres. Dzięki temu oszczędzają czas, a nie jednokrotnie nawet pieniądze.
Sklepy internetowe to przyszłość handlu, dlatego warto już teraz rozważyć możliwość przeniesienia biznesu do sieci i systematycznie budować swoją pozycję. W tym celu należy nie tylko stworzyć e-sklep, ale również zadbać o jego wygląd, treści i plan rozwoju. By podejmować skuteczne działania, dobrze jest skorzystać z możliwości, jakie daje analityka sklepów internetowych. Specjaliści zajmujący się tą dziedziną pomagają stworzyć strategię, uwzględniając najnowsze trendy, jak i indywidualne preferencje przedsiębiorców.
![](https://marketing-internetowy24.pl/wp-content/uploads/2020/01/esklep-seo.jpg)
Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie
AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Dlaczego Twój biznes potrzebuje analityka do sklepów internetowych?
Analityka sklepów internetowych to dobry sposób, by skutecznie generować ruch na stronie, zmniejszyć współczynnik odrzuceń, a przede wszystkim zwiększyć konwersję, dzięki której przedsiębiorstwo może odnotować większe zyski ze sprzedaży. Analityka internetowa pozwala ocenić skuteczność podejmowanych działań marketingowych. W tym celu ważna jest diagnostyka form i kanałów, które realnie zwiększają ruch i przychody. Dzięki temu w prosty sposób można wyeliminować straty oraz zoptymalizować budżet.
Analiza statystyk pokazuje m.in.:
- cykl życia konsumentów,
- częstotliwość powrotów klienta,
- najbardziej dochodowe produkty,
- najbardziej opłacalnych producentów pod względem marży,
- największy udział w sprzedaży z uwzględnieniem wszystkich kategorii,
- propozycje modyfikacji, które mogą pozytywnie wpłynąć na wzrost sprzedaży.
W ten sposób można śledzić ruch organiczny, jakość odnośników prowadzących do strony czy popularność strony (ilość bezpośrednich odwiedzin po wpisaniu adresu witryny). Co więcej, szczegółowa analityka umożliwia wprowadzenie szeregu rozwiązań z zakresu marketing automation.
Właściciele sklepów internetowych powinni skorzystać z tego rodzaju analityki internetowej, by realnie zwiększyć ekspansję w sieci. Warto pamiętać, że posiadanie strony www czy sklepu online nie gwarantuje żadnego sukcesu. Prowadzenie biznesu w Internecie wymaga przemyślanej strategii. Tutaj, podobnie jak w realnej rzeczywistości, wygrywa ten, kto popełni mniej błędów. Właśnie dlatego ważne jest nieustanne monitorowanie pozycje i ulepszanie serwisu. Witryna internetowa powinna przede wszystkim sprzedawać. Z tego powodu ważne jest umiejętne prowadzenie różnego rodzaju kampanii z wykorzystaniem wielu kanałów. Odpowiednia synchronizacja podejmowanych działań z wielu obszarów daje szansę na to, by stać się pionierem w swojej branży i przybrać na siebie koszulkę lidera. W kolejnym kroku ważne jest utrzymanie najwyższego miejsca w rankingu.
![](https://marketing-internetowy24.pl/wp-content/uploads/2020/01/shop.png)
![](https://marketing-internetowy24.pl/wp-content/uploads/2020/01/e-sklep-pozycjonowanie.jpg)
W jaki sposób przeprowadza się analitykę sklepu internetowego?
Z pomocą przychodzą tutaj dedykowane narzędzia Google, wśród których na pierwsze miejsce wyczuwa się Google Analytics. Podczas konsultacji z klientem ustala się cele oraz obszary, które należy poddać weryfikacji. Może to być np. formularz kontaktowy, pobranie załączników czy przejście do innej zakładki.
W tym celu konfiguruje się konto Google Tag Manager i Google Analytics. Wszystkie informacje zostają pobierane i zapisane w GA, a następnie poddaje je się szczegółowej analizie. Dane statystyczne ułatwiają wskazanie trendów związanych z ruchem na stronie. Na podstawie zdobytych informacji opracowuje się plan marketingowy, a także propozycje zmian, które należy wprowadzić w sklepie internetowym, by spełniał wymogi UX oraz SEO. Dzięki temu właściciel firmy staje przed możliwością poprawienia efektywności prac wykonywanych na stronie internetowej oraz zamienia ponoszonych strat na zyski.
![](https://marketing-internetowy24.pl/wp-content/uploads/2020/01/shopping-cart.png)
Analityka sklepu internetowego Twoja broń w walce z konkurencją
Biznes w sieci różni się nieco od tego w rzeczywistości. Ważne jest tutaj zrozumienie mechanizmów i umiejętne posługiwanie się narzędziami marketingowymi. Obserwowanie poczynań konkurencji oraz wierne naśladowanie podejmowanych przez nią kroków może okazać się zgubne bez znajomości podstawowych zasad stanowiących o sukcesie w e-handlu. Z tego powodu dobrze jest skorzystać z porady specjalistów, którzy znają techniki marketingu internetowego i potrafią wyciągać wnioski z licznych raportów. Dzięki ich obserwacjom oraz zaproponowanym rozwiązaniem można zadbać o wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki.
Jeśli nie masz doświadczenia w e-commerce lub nie jesteś zadowolony z osiąganych rezultatów, napisz lub zadzwoń. Chętnie udzielimy Ci wsparcia. Pomożemy Ci rozwinąć biznes. Sprawdzimy, dlaczego dotychczasowe rozwiązania okazały się bezskuteczne i podpowiemy, co należy zmienić. Chętnie nawiążemy z Tobą długoterminową współpracę, by wprowadzić Cię na sam szczyt rankingu w wyszukiwarce, byś mógł stać się wzorem dla konkurentów z branży.
Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.
DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW