Analityka internetowa dla sklepu

E-commerce to obecnie jedna z bardziej prężnych gałęzi gospodarki. Dzięki postępowi technologicznemu coraz więcej konsumentów decyduje się na korzystanie z ofert e-sklepów. Zakupy w sieci są wygodniejsze od tradycyjnej formy. Konsumenci mogą w dowolnej chwili przeanalizować różne propozycje i wybrać tę, która jest najkorzystniejsza z ich punktu widzenia. Co więcej, nie muszą wychodzić z domu, a towar zostaje doręczony pod wskazany adres. Dzięki temu oszczędzają czas, a nie jednokrotnie nawet pieniądze.

Sklepy internetowe to przyszłość handlu, dlatego warto już teraz rozważyć możliwość przeniesienia biznesu do sieci i systematycznie budować swoją pozycję. W tym celu należy nie tylko stworzyć e-sklep, ale również zadbać o jego wygląd, treści i plan rozwoju. By podejmować skuteczne działania, dobrze jest skorzystać z możliwości, jakie daje analityka sklepów internetowych. Specjaliści zajmujący się tą dziedziną pomagają stworzyć strategię, uwzględniając najnowsze trendy, jak i indywidualne preferencje przedsiębiorców.

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Dlaczego Twój biznes potrzebuje analityka do sklepów internetowych?

Analityka sklepów internetowych to dobry sposób, by skutecznie generować ruch na stronie, zmniejszyć współczynnik odrzuceń, a przede wszystkim zwiększyć konwersję, dzięki której przedsiębiorstwo może odnotować większe zyski ze sprzedaży.  Analityka internetowa pozwala ocenić skuteczność podejmowanych działań marketingowych. W tym celu ważna jest diagnostyka form i kanałów, które realnie zwiększają ruch i przychody. Dzięki temu w prosty sposób można wyeliminować straty oraz zoptymalizować budżet.

Analiza statystyk pokazuje m.in.:

  • cykl życia konsumentów,
  • częstotliwość powrotów klienta,
  • najbardziej dochodowe produkty,
  • najbardziej opłacalnych producentów pod względem marży,
  • największy udział w sprzedaży z uwzględnieniem wszystkich kategorii,
  • propozycje modyfikacji, które mogą pozytywnie wpłynąć na wzrost sprzedaży.

W ten sposób można śledzić ruch organiczny, jakość odnośników prowadzących do strony czy popularność strony (ilość bezpośrednich odwiedzin po wpisaniu adresu witryny). Co więcej, szczegółowa analityka umożliwia wprowadzenie szeregu rozwiązań z zakresu marketing automation.

Właściciele sklepów internetowych powinni skorzystać z tego rodzaju analityki internetowej, by realnie zwiększyć ekspansję w sieci. Warto pamiętać, że posiadanie strony www czy sklepu online nie gwarantuje żadnego sukcesu. Prowadzenie biznesu w Internecie wymaga przemyślanej strategii. Tutaj, podobnie jak w realnej rzeczywistości, wygrywa ten, kto popełni mniej błędów. Właśnie dlatego ważne jest nieustanne monitorowanie pozycje i ulepszanie serwisu. Witryna internetowa powinna przede wszystkim sprzedawać. Z tego powodu ważne jest umiejętne prowadzenie różnego rodzaju kampanii z wykorzystaniem wielu kanałów. Odpowiednia synchronizacja podejmowanych działań z wielu obszarów daje szansę na to, by stać się pionierem w swojej branży i przybrać na siebie koszulkę lidera. W kolejnym kroku ważne jest utrzymanie najwyższego miejsca w rankingu.

W jaki sposób przeprowadza się analitykę sklepu internetowego?

Z pomocą przychodzą tutaj dedykowane narzędzia Google, wśród których na pierwsze miejsce wyczuwa się Google Analytics. Podczas konsultacji z klientem ustala się cele oraz obszary, które należy poddać weryfikacji. Może to być np. formularz kontaktowy, pobranie załączników czy przejście do innej zakładki.

W tym celu konfiguruje się konto Google Tag Manager i Google Analytics. Wszystkie informacje zostają pobierane i zapisane w GA, a następnie poddaje je się szczegółowej analizie. Dane statystyczne ułatwiają wskazanie trendów związanych z ruchem na stronie. Na podstawie zdobytych informacji opracowuje się plan marketingowy, a także propozycje zmian, które należy wprowadzić w  sklepie internetowym, by spełniał wymogi UX oraz SEO. Dzięki temu właściciel firmy staje przed możliwością poprawienia efektywności prac wykonywanych na stronie internetowej oraz zamienia ponoszonych strat na zyski.

Analityka sklepu internetowego Twoja broń w walce z konkurencją

Biznes w sieci różni się nieco od tego w rzeczywistości.  Ważne jest tutaj zrozumienie mechanizmów i umiejętne posługiwanie się narzędziami marketingowymi. Obserwowanie poczynań konkurencji  oraz wierne naśladowanie podejmowanych przez nią kroków może okazać się zgubne bez znajomości podstawowych zasad stanowiących o sukcesie w e-handlu. Z tego powodu dobrze jest skorzystać z porady specjalistów, którzy znają techniki marketingu internetowego i potrafią wyciągać wnioski z licznych raportów. Dzięki ich obserwacjom oraz zaproponowanym rozwiązaniem można zadbać o wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki.

Jeśli nie masz doświadczenia w e-commerce lub nie jesteś zadowolony z osiąganych rezultatów, napisz lub zadzwoń. Chętnie udzielimy Ci wsparcia. Pomożemy Ci rozwinąć biznes. Sprawdzimy, dlaczego dotychczasowe rozwiązania okazały się bezskuteczne i podpowiemy, co należy zmienić. Chętnie nawiążemy z Tobą długoterminową współpracę, by wprowadzić Cię na sam szczyt rankingu w wyszukiwarce, byś mógł stać się wzorem dla konkurentów z branży.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW