Identyfikacja wizulana

Identyfikacja wizualna to cała symbolika, którą posługuje się Twoja firma, by podkreślić swoją obecność na rynku. Dzięki swojej konsekwencji w działaniu możesz stworzyć wizerunek swojej marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Wystarczy, że zachowasz spójną kolorystykę i logo na Twojej stronie internetowej, materiałach promocyjnych, a także w budynku i na stoisku targowym. Z tego modelu korzystają przedsiębiorcy, którzy odnieśli niebywały sukces na światową skalę. Ty również możesz do nich dołączyć.

Dlaczego musisz zadbać o spójny system identyfikacji wizualnej w Twojej firmie?

Budowanie świadomości marki to jedno z kluczowych zadań firmy. To jedyna słuszna droga, by rozwijać biznes i nadać głębszy sens swojej pracy. Przyznaj, że Twoim celem jako właściciela przedsiębiorstwa nie jest jedynie obserwowanie kwot na koncie i liczenie zysków. Jeśli byłoby inaczej, cały trud, jaki poniosłeś w stworzenie miejsc pracy i pozyskanie pierwszych klientów byłby bezsensowny.

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Prowadzenie biznesu jest niczym walka w dżungli o przetrwanie, dlatego potrzebujesz przemyślanej strategii. Jednym z jej elementów jest kreacja wizerunkowa. Musisz zadbać o swój brand, by wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki temu zakorzenisz swoją markę w podświadomości odbiorców. O to Ci właśnie chodzi. Chcesz być numerem 1 w ich umyśle. Z tego powodów potrzebujesz silnych akcentów, które pobudzą ich zmysły i wywołają pozytywne emocje. Musisz ich uwieść swoim urokiem osobistym oraz prostotą i szczerością serca.

Zastanów się… Jakie skojarzenia towarzyszą Ci, gdy jesz Twoje ulubione lody, które kiedyś kupowała Ci Twoja mama, gdy byłeś małym chłopcem. Czy nadal smakują tak samo? Czy są tak pyszne, jak dawniej? A Ty co czujesz, gdy widzisz w sklepie perfum, który skradł Twoje serce, gdy byłaś nastolatką? Czy nadal pachnie tak dobrze i chętnie z niego korzystasz? Czy lody i kosmetyki wyglądają tak samo, jak niegdyś? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco, już wiesz, czego brakuje Twojej firmie.

W jaki sposób możesz wykorzystać identyfikację wizualną, by wygrać z konkurencją i zarabiać więcej?

System identyfikacji wizualnej pomoże Ci zbudować nową tożsamość. Od teraz powinna Ci towarzyszyć na każdym kroku. Najpierw jednak czekają Cię poważne decyzje. Musisz odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Jakie barwy mają kojarzyć się z Twoim biznesem?
  • Co powinno znaleźć się w logo?
  • Jakie hasło powinno reprezentować Twoją markę?
  • Jaka czcionka powinna obowiązywać w Twojej firmie?
  • Jaki układ teksu najbardziej odpowiada Twojej wizji?

Zanim udzielisz ostatecznej odpowiedzi, stwórz sobie roboczą listę. Wypisz wszystkie rzeczy, które Ci się podobają, a jednocześnie kojarzą się z branżą, w której działasz. Pomocne ukażą się tu informacje związane z psychologią kolorów, a także wiadomości dotyczące projektowania logotypów.

Pamiętaj, że obecnie stawia się nacisk na minimalizm. Logo powinno być proste i przejrzyste. Nie powinno sprawiać problemów podczas umieszenia go na różnych przedmiotach. Musisz również wiedzieć, że kolorystyka powinna być dostosowana to charakterystyki Twojego przedsiębiorstwa, by konsumenci mogli w łatwy sposób sklasyfikować Twoją działalność. Jeśli działasz w przemyśle ciężkim, raczej nie decyduj się na jaskrawe barwy, gdyż w ten sposób możesz sobie zaszkodzić.

Umiejętne korzystanie z identyfikacji wizualnej w kampaniach marketingowych niesie ze sobą wiele korzyści. Firma staje się bardziej popularna, a słupki sprzedażowe pną się szybko do góry. Poza tym jednolite komunikaty ułatwiają komunikację z klientami. Konsument, który zauważy ogłoszenie w charakterystycznym dla Ciebie stylu, od razu zorientuje się, że to właśnie TY chcesz mu coś powiedzieć.

Identyfikacja wizualna pomoże Ci zbudować społeczność wokół marki

Spójne działania wzmacniają przekaz i jednoczą ludzi. W ten sposób łatwiej zyskasz zaufanie odbiorców. Postaraj się, by strona internetowa, Twoje profile w social mediach i kampanie prowadzone w Internecie były do siebie podobne. Dzięki takiemu rozwiązaniu trudniej będzie się pod Ciebie podszyć. Klienci od razu zauważą, że coś tu jest nie tak i chętnie Cię o tym poinformują.

Jeśli uda Ci się zaskarbić łaskę u konsumentów i zaszczepić swoją markę w ich umyśle, chętnie wesprą Twoją firmę. Staną się jej ambasadorami. Będą promować Twoje produkty bądź usługi nie tylko w sieci, ale również w rzeczywistości. W tym momencie warto pomyśleć o gadżetach, które możesz np. włożyć do paczki, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Długopis, kubek lub notes to świetny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki w codziennych sytuacjach.

A teraz szczerze sobie odpowiedz na pytanie: Co zrobiłeś do tej pory, by przybliżyć się do celu i zwiększyć świadomość marki wśród konsumentów? Czy jesteś już wystarczająco rozpoznawalny?

Jeśli nie, koniecznie zmień swoje podejście. Przestań chaotycznie walczyć na rynku o swój byt. Wojna w Internecie to nie przelewki. Bądź spójny i odpowiadaj na potrzeby Twojej grupy docelowej. Tylko w ten sposób możesz przechylić szalę zwycięstwa na Twoją stroną. Żarty się skończyły. Rozpoczyna się prawdziwa walka. Najwyższe miejsce na podium jest przewidziane tylko dla jednej osoby. Czy nie zabraknie Ci silnej woli, by je zająć? Najpierw odpowiednio się przygotuj. Jeśli brakuje Ci pomysłu bądź doświadczenia, chwytaj za telefon i dzwoń do nas. Stoimy już w blokach startowych, by zadbać o Twój wizerunek w Internecie. Przygotujemy i zoptymalizujemy Twoją stronę i chętnie poprowadzimy dla Ciebie kampanie w sieci. Wspólnie ustalimy zasady gry. Czy odpowiada Ci takie rozwiązanie? Tylko nie zwlekaj zbyt długo z podjęciem decyzji! Twoja konkurencja już działa. Pisz lub dzwoń! Czekamy właśnie na Ciebie.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW