Reklama w internecie

Reklama internetowa w dobie automatyzacji staje się powoli chlebem powszednim każdego przedsiębiorcy. Podobnie jak strona internetowa, promocja marki w sieci, to absolutne must have. Niestety bez skutecznej reklamy firmy czy produktu niemożliwa jest efektywna rywalizacja z największymi gigantami w branży. Tym samym zwiększenie zysków i budowanie silnej pozycji na rynku pozostaje jedynie niespełnionym marzeniem.

Jedną z odmian reklamy internetowej jest reklama mobilna, czyli forma promocji dostosowana do tego, by poprawnie wyświetlać się w urządzeniach mobilnych. Komunikaty mogą być przygotowane w różnych wariantach (tekst, grafika, video) lub wyświetlać się w aplikacji.

Kampania reklamowa pozwala osiągnąć sukces w Internecie. Trzeba jednak zadbać o przemyślaną strategię oraz atrakcyjną stronę www, która jest nie tylko wizytówką przedsiębiorstwa, ale również świetnym narzędziem sprzedażowym. Z tego powodu musi ona zostać na początek zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Tutaj z pomocą przychodzi SEO oraz UX. Dzięki nim można stać się prawdziwym tygrysem biznesu. Każda strona, która spełnia wymogi user experience, a także wytyczne Google skutecznie eksponuje potencjał firmy w sieci i przyczynia się do zwiększenia jej rozpoznawalności oraz zbudowania pozytywnego wizerunku. Dzięki podejmowanym działaniom można pozyskać fanów i stworzyć silną społeczność, która dodatkowo wspomoże promowanie marki. W następnym etapie warto skorzystać z płatnych form promocji, które skutecznie wesprą witrynę.

Zyskaj nowych odwiedzających twoją stronę.

ZWIĘKSZYMY WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

Popularne rodzaje płatnej reklamy w Internecie

Reklama sklepu internetowego czy też konkretnego produktu bądź usługi może być realizowana na wiele sposobów. Oto najbardziej popularne typy akcji promocyjnych podejmowanych w sieci:

  • Google Ads,
  • Artykuł sponsorowany,
  • Baner,
  • RTB,
  • YouTube,
  • Marketing automation,
  • Mailing,
  • Facebook Ads.

Reklama w Google daje możliwość promocji z uwzględnieniem najbardziej popularnych fraz kluczowych. Użytkownicy, którzy klikną w reklamę, zostają przekierowani bezpośrednio na konkretną podstronę, na której będą mogli poznać szczegóły oferty. Dużym atutem Google AdWords jest możliwość testowania i ciągłego modyfikowania komunikatów, dzięki czemu można na bieżąco korygować błędy, a także zwiększać siłę przekazu. Co prawda, obsługa Google Ads nie jest skomplikowana, ale w przypadku większych kampanii warto skorzystać z usług agencji reklamowej, by zminimalizować ryzyko ponoszenia zbędnych wydatków i zwiększyć efektywność kampanii.

Warto tutaj dodać, że reklama w wyszukiwarce oferuje wiele rozwiązań i nie wiąże się jedynie z wyświetleniem komunikatu na pierwszej stronie wyszukiwarki ponad propozycjami wynikającymi z ruchu organicznego. Sieć reklamowa Google umożliwia promocję marki na stronach internetowych o zróżnicowanej tematyce.

Google Ads pozwala również na stworzenie list remarketingowych, dzięki którym można dotrzeć ze swym przekazem do użytkowników, którzy odwiedzili już witrynę firmy i podjęli na niej jakąkolwiek aktywność. AdWords umożliwia również synchronizację z reklamą YouTube.

Korzystając z reklamy w Google, można śledzić statystyki i prowadzić zaawansowane kampanie. Zaletą tego rozwiązania jest ogromny zasięg prowadzonych działań oraz kontrola wydatków. Niestety rozliczanie kampanii odbywa się zgodnie z zasadą CPC, co w praktyce powoduje, że przedsiębiorca często płaci za kliknięcia, które nie przynoszą mu żadnej korzyści finansowej.

Artykuł sponsorowany ukazuje się w wybranym serwisie lub na stronach o zbliżonej tematyce. Najczęściej stanowi element większej grupy artykułów dedykowanych konkretnej usłudze lub produktowi. Podobnie jak w przypadku Google Ads, warto tutaj skorzystać z pomocy agencji reklamowej, która zdobyła bogate doświadczenie na rynku i przygotuje tekst, który skutecznie zakorzeni się w podświadomości odbiorców. Treść powinna w prosty, a zarazem chwytliwy sposób edukować konsumentów i zwiększać świadomość marki. Z pomocą przychodzą tutaj zdolni copywriterzy, którzy posiadają niezbędną wiedzą z dziedziny marketingu internetowego, psychologii i szeroko pojętej kultury.

Baner reklamowy jest często wyświetlany w sieci reklamowej Google. Obecnie istnieje wiele możliwości, by zadbać o atrakcyjny wygląd tego typu reklamy. Dzięki niemu można stworzyć oryginalną prezentację, która pozwoli się wyróżnić na tle konkurencji. Warto dodać, że banery osiągają duży zasięg, co pozytywnie wpływa na rozpoznawalność marki.

RTB, czyli Real Time Bidding, to spersonalizowana promocja produktów znajdujących się w sklepie internetowym. Polega ona na wyświetleniu komunikatów promocyjnych osobom, które opuściły z jakichś względów koszyk zakupowy. Dużym atutem tego narzędzia jest brak ograniczeń. Dzięki temu można z powodzeniem promować produkty zakazane w Google Ads. Niestety w tym przypadku wymagany jest budżet na poziomie kilku tysięcy, co stanowi potężną barierę dla niewielkich firm.

YouTube to nic innego jak promowanie produktów i usług za pomocą video. Stanowi ciekawą alternatywę dla tradycyjnej reklamy telewizyjnej. Kanał cieszy się ogromną popularnością, szczególnie wśród młodszych użytkowników. Dużym ułatwieniem jest fakt, że kampanią można zarządzać z poziomu Google Ads.

Marketing automation to kierowanie przekazu do klienta za pomocą zebranych na jego temat informacji. To dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, którym zależy na długotrwałej współpracy z kontrahentami i uzyskały dość duży ruch na swojej stronie internetowej. Zebrane dane umożliwiają np. stworzenie komunikatów dostosowanych do konkretnej osoby z uwzględnieniem jej wcześniejszych zachowań w witrynie. Niestety jest to czasochłonny i kosztowny proces, opłacalny jedynie przy dużych serwisach o ugruntowanej pozycji na rynku.

 

Mailing wymaga rozbudowanej bazy adresatów, do których rozsyła się atrakcyjne wizualnie maile z interesującą warstwą tekstową. W tym wypadku ważne jest, by lista mailingowa była zdobyta zgodnie z prawem. Nielegalne posiadanie bazy klientów wiąże się z poważnymi sankcjami. Jednym z najbardziej popularnych form tej reklamy internetowej jest newsletter, dzięki któremu  firmy kontaktują się z subskrydentami, informując ich o nowościach, nowinkach z branży czy też o tym, co ciekawego wydarzyło się w ostatnim czasie w przedsiębiorstwie. Współczesny marketing internetowy nie korzysta już z tradycyjnego mailingu jako odrębnej reklamy. Stanowi on jednak jeden z elementów marketing automation.

Facebook Ads to promocja w social mediach, która umożliwia zbudowanie społeczności wokół marki. Ponadto konto w tym serwisie pozwala na targetowanie z wykorzystaniem geolokalizacji. Grupę docelową można wyselekcjonować na podstawie płci, wykształcenia, zainteresowań czy stanu cywilnego. Dzięki postom firma komunikuje się z klientami, przekierowuje użytkowników na wybrany landing page lub zachęca do udziału w organizowanym przez przedsiębiorstwo wydarzeniu. Dużym atutem reklamy na Facebooku jest niewielki koszt PPC, a także możliwość wyświetlania komunikatów o wybranych porach.

                  SEO vs Reklama internetowa

Pozycjonowanie razem z Google Ads wiodą prym jeśli chodzi o reklamę w Google. Wielu użytkowników świadomie pomija linki sponsorowane i wybiera oferty, które znajdują się na pierwszej stronie SERP. Najczęściej zwracają oni uwagę na pięć pierwszych pozycji, dlatego warto poświęcić czas i zainwestować w SEO. Pierwsze efekty można zauważyć najczęściej po 3 miesiącach. Niestety pozycjonowanie to proces, który uczy pokory i cierpliwości. Wymaga on nieustannego monitorowania pozycji i podejmowania działań, które umożliwią stałe miejsce rankingowe w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie wymaga specjalistycznej wiedzy. W porównaniu do prostej kampanii reklamowej Google Ads nie jest to zadanie, z którym poradzi sobie osoba nieobeznana w tematyce. Z tego powodu zaleca się skorzystanie z agencji reklamowej świadczącej usługi SEO. W przeciwnym razie bardzo trudno będzie trafić do TOP 10.

SEO to nie tylko optymalizowanie witryny pod kątem technicznym i pozyskiwanie linków, ale również dobrze przemyślana strategia content marketingowa. Dzięki temu serwis staje się przyjazny dla użytkowników, a jego treść jest zrozumiała dla botów. W ten sposób otrzymuje on wyższą ocenę i systematycznie pnie się w górę w rankingu.

Agencja reklamowa — czy to dobry pomysł?

Specjaliści zatrudnieni w agencji reklamowej nieustannie śledzą najnowsze trendy. Ponadto korzystają z różnorodnych narzędzi ułatwiających analizę wyników, opracowanie planu czy też kreację poszczególnych form reklamy. W przypadku przedsiębiorstwa możliwości są ograniczone, gdyż pracownicy często nie znają realiów promocji w sieci i nie mają dostępu do fachowych oprogramowań, które wymagają licencji. Brakuje im też fachowej wiedzy. W konsekwencji samodzielnie podejmowane działania nie będą tak owocne, jak w przypadku osób wyspecjalizowanych w poszczególnych typach kampanii promocyjnych.

A Ty? Czy zastanowiłeś się już, w jaki sposób chcesz pozyskać więcej klientów?

Masz już pomysł reklamę swojej firmy lub promocję sklepu internetowego?

Jeśli brakuje Ci wiedzy lub inspiracji, napisz lub zadzwoń. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie i opracujemy skuteczny plan promocji Twojej marki w sieci. Odkryj potencjał reklamy internetowej i zarabiaj więcej. Wprowadź Twoje przedsiębiorstwo w nowy wymiar i ciesz się z osiąganych sukcesów.

To co? Gotowy? Kiedy otwieramy pierwszego szampana?

Wykonamy profesjonalny i dogłębny audyt twojej strony internetowej.

ANALIZA WITRYNY INTERNETOWEJ