SEO

Ka┼╝dy przedsi─Öbiorca posiadaj─ůcy firmow─ů stron─Ö internetow─ů na pewno przynajmniej raz spotka┼é si─Ö z okre┼Ťleniem SEO. Je┼Ťli nie, to najwy┼╝szy czas dowiedzie─ç si─Ö, co oznacza ten skr├│t i dlaczego jest tak wa┼╝ny dla przedsi─Öbiorstwa, bez wzgl─Ödu na bran┼╝─Ö.

Co to jest SEO?

SEO, skr├│t z angielskiego Search Engine Optimization, oznacza szereg czynno┼Ťci maj─ůcych na celu uzyskanie wy┼╝szej pozycji w organicznym rankingu wyszukiwarek (organiczny, czyli niezwi─ůzany z p┼éatnymi reklamami w sieci). SEO umo┼╝liwia rozbudowanie tre┼Ťci witryny, zdobywanie link├│w pozycjonuj─ůcych i poprawienie technicznych ustawie┼ä serwisu. W wyniku podejmowanych aktywno┼Ťci strona www staje si─Ö u┼╝yteczna pod k─ůtem u┼╝ytkownik├│w, a tak┼╝e spe┼énia wymogi robot├│w wyszukiwarki. To wszystko powoduje, ┼╝e coraz wi─Öcej os├│b odwiedza witryn─Ö, zdobywa coraz wi─Öksz─ů popularno┼Ť─ç w Internecie oraz pojawia si─Ö wy┼╝ej w propozycjach wyszukiwarki. W praktyce firma pozyskuje nowych klient├│w i odnotowuje poka┼║ne zyski.

By uzyska─ç jak najlepsz─ů widoczno┼Ť─ç, us┼éugi SEO nale┼╝y ┼é─ůczy─ç z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach, czyli SEM (ang. Search Engine Marketing). W jego sk┼éad wchodzi ruch organiczny i p┼éatne reklamy w sieci. Najbardziej popularn─ů form─ů reklamy internetowej jest Google AdWords oraz reklama w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych, np. Facebook Ads. Pierwsza z nich jest ┼Ťci┼Ťle zwi─ůzana z wyszukiwark─ů Google. Kampanie prowadzone w Google AdWords s─ů rozliczane na podstawie ilo┼Ťci klikni─Ö─ç w reklam─Ö (PPC ÔÇö pay par click).

Zyskaj nowych odwiedzaj─ůcych twoj─ů stron─Ö.

ZWI─śKSZYMY WIDOCZNO┼Ü─ć TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

Search Engine Optimization

Search Engine Optimization polega na optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej. Optymalizacja SEO jest ┼Ťci┼Ťle zwi─ůzana z:

  • popraw─ů struktury (np. zmiana architektury informacji, nawigacji serwisu),
  • korekt─ů technicznych parametr├│w i aspekt├│w wizualnych (np. szybko┼Ť─ç strony, dostosowanie rozdzielczo┼Ťci do monitora ÔÇö RWD, formularz SSL),
  • weryfikacj─ů tre┼Ťci (np. wyb├│r s┼é├│w kluczowych, rozbudowanie istniej─ůcych tre┼Ťci i dodanie nowych, dodanie ┼Ťr├│dtytu┼é├│w).

Z kolei pozycjonowanie SEO dotyczy pozyskiwania link├│w, kt├│re buduj─ů zaufanie robot├│w do strony internetowej. Najwy┼╝ej oceniane s─ů linki pozyskane ze stron rz─ůdowych (ze skr├│tem .gov). Odno┼Ťniki do stron mo┼╝na zdoby─ç m.in. za pomoc─ů for├│w internetowych, medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych czy artyku┼é├│w publikowanych na zaprzyja┼║nionych stronach.

Bardzo cz─Östo specjali┼Ťci w bran┼╝y pos┼éuguj─ů si─Ö poj─Öciami on-page SEO i off-page SEO. Pierwsze z nich dotyczy budowy witryny, jej architektury i contentu, czyli optymalizacji. Natomiast drugie okre┼Ťlenie jest synonimem pozycjonowania.

SEO nieustanny i czasoch┼éonny proces, kt├│ry wymaga ci─ůg┼éych analiz. Preferencje u┼╝ytkownik├│w, ruchy konkurencji, a tak┼╝e wymogi stawiane przez roboty wyszukiwarek nieustannie si─Ö zmieniaj─ů. Aby dostosowa─ç si─Ö do nowej rzeczywisto┼Ťci, nale┼╝y monitorowa─ç pozycje w Google i korygowa─ç prowadzone dzia┼éania. Niekt├│re elementy mo┼╝na zmodyfikowa─ç tylko raz i pozostaj─ů one niezmienne, jednak nie gwarantuj─ů one pojawienia si─Ö na pierwszej stronie SERP (Search Engine Results Page). Tylko te witryny, kt├│re pojawi─ů si─Ö w TOP10, a szczeg├│lnie w pierwszej 5, mog─ů spodziewa─ç si─Ö wzrostu zysk├│w sprzeda┼╝owych. W innym przypadku strona internetowa nie spe┼énia jednej ze swoich g┼é├│wnych funkcji, czyli nie wspiera dzia┼éu sprzeda┼╝y. By unikn─ů─ç takiej sytuacji, warto zainwestowa─ç w us┼éugi SEO od samego pocz─ůtku istnienia serwisu i nie nale┼╝y rezygnowa─ç z tego bud┼╝etu. Ranikng w SERP nieustannie si─Ö zmienia. Serwis, kt├│ry pojawi┼é si─Ö na pierwszym miejscu, bardzo szybko mo┼╝e spa┼Ť─ç na 20. pozycj─Ö.

                  Analiza i narzędzia SEO

Przed podj─Öciem prac zwi─ůzanych z optymalizacj─ů czy te┼╝ pozycjonowaniem witryny internetowej przeprowadza si─Ö audyt. Analiza SEO pomaga wskaza─ç wady i zalety serwisu oraz przygotowa─ç raport, w kt├│rym uwzgl─Ödnia si─Ö wszystkie b┼é─Ödy pojawiaj─ůce si─Ö na stronie www. Poprawienie wskazanych element├│w przyczyni si─Ö do poprawy pozycji w rankingu wyszukiwarek.

Specjali┼Ťci odpowiedzialni za dzia┼éania SEO korzystaj─ů z wielu narz─Ödzi, kt├│re u┼éatwiaj─ů diagnostyk─Ö, monitorowanie i planowanie podejmowanych aktywno┼Ťci. Co ciekawe, ka┼╝dy fachowiec samodzielnie wybiera sobie programy, kt├│re w jego ocenie pozwalaj─ů osi─ůgn─ů─ç sukces w Internecie. Tak naprawd─Ö nie ma jednego klucza do skutecznego pozycjonowania. To, co sprawdzi┼éo si─Ö w przypadku jednej strony, mo┼╝e okaza─ç si─Ö nietrafionym rozwi─ůzaniem w innym projekcie. Niezale┼╝nie od tego, kt├│re oprogramowania zdob─Öd─ů uznanie w oczach specjalisty, najwa┼╝niejsza w jego pracy jest umiej─Ötno┼Ť─ç odczytywania i interpretowania danych oraz opracowywania efektywnej strategii.

Z jakich narz─Ödzi korzystaj─ů specjali┼Ťci SEO?

┬áZar├│wno agencja SEO, jak i freelancerzy korzystaj─ů z tych samych narz─Ödzi SEO. Do najbardziej popularnych nale┼╝─ů:

  • Google Search Console,
  • Semstorm, Senuto i Semrush ÔÇö s┼éu┼╝─ů do analizy widoczno┼Ťci i pozycji,
  • Ahrefs, Screaming Frog SEO Spider ÔÇö umo┼╝liwiaj─ů analiz─Ö i wydajno┼Ť─ç strony,
  • Ahrefs, SEO Spy Glass, Link Research Tools, Majestic ÔÇö wspomagaj─ů diagnostyk─Ö link├│w,
  • Surfer SEO ÔÇö pomaga w optymalizacji tre┼Ťci,
  • Google Analytics, Google Trends, Google Page Speed Insights i inne narz─Ödzia Google ÔÇöu┼éatwiaj─ů zdobycie informacji zwi─ůzanych z zachowaniem u┼╝ytkownik├│w i funkcjonowaniem witryny,
  • Yoast SEO ÔÇö wtyczka dla Word Press u┼éatwiaj─ů optymalizacj─Ö SEO.

Warto r├│wnie┼╝ doda─ç, ┼╝e praktycznie ka┼╝dy CMS posiada narz─Ödzia wspomagaj─ůce optymalizacj─Ö witryny. System Zarz─ůdzania Tre┼Ťci─ů jest niezwykle intuicyjny i nie wymaga znajomo┼Ťci HTML ani posiadania specjalistycznej wiedzy. Podstawowa wiedza techniczna zwi─ůzana z SEO wystarczy, by skutecznie poprawi─ç pozycj─Ö wybranej strony w SERP.

Je┼╝eli strona internetowa przedsi─Öbiorstwa jest s┼éabo widoczna, warto przeprowadzi─ç szczeg├│┼éow─ů analiz─Ö SEO i dokona─ç niezb─Ödnych poprawek. P├│┼║niej dobrze jest na bie┼╝─ůco monitorowa─ç pozycje i modyfikowa─ç witryn─Ö, by m├│c rywalizowa─ç z najwi─Öksz─ů konkurencj─ů i systematycznie zwi─Öksza─ç rozpoznawalno┼Ť─ç marki. To jedyna droga prowadz─ůca przedsi─Öbiorstwo do osi─ůgni─Öcia wytyczonych cel├│w. Niska pozycja w rankingu wyszukiwarki obni┼╝a skuteczno┼Ť─ç dzia┼éa┼ä podejmowanych przez dzia┼é marketingu i sprzeda┼╝y.

                            SEO copywriting

SEO copywriting polega na tworzeniu unikalnych tre┼Ťci na stron─Ö internetow─ů, kt├│re s─ů warto┼Ťciowe dla u┼╝ytkownik├│w i zgodne z algorytmami wyszukiwarek. Dzi─Öki temu zawarto┼Ť─ç witryny jest zrozumia┼éa dla robot├│w, co w praktyce przek┼éada si─Ö na zdobycie wy┼╝szego miejsca w rankingu. Teksty SEO najcz─Ö┼Ťciej tworz─ů copywriterzy, kt├│rzy odznaczaj─ů si─Ö lekkim pi├│rem, a przy tym znaj─ů podstawowe zasady SEO. Cz─Östo specjalizuj─ů si─Ö w wybranych przez siebie dziedzinach i ┼Ťci┼Ťle wsp├│┼épracuj─ů ze specjalistami SEO. Celem ka┼╝dej publikacji jest rozwi─ůzanie problemu, z kt├│rym zmagaj─ů si─Ö Internauci. W praktyce bardzo cz─Östo u┼╝ytkownicy s─ů dyskretnie przeprowadzani przez ┼Ťcie┼╝k─Ö zakupow─ů. Podczas lektury poznaj─ů produkt, jego funkcje, najwa┼╝niejsze parametry i korzy┼Ťci wynikaj─ůce z jego posiadania. W ten spos├│b zbija si─Ö wszelkie obiekcje i zach─Öca do zakupu.

Wbrew pozorom SEO copywriting jest sztuk─ů. Nie ka┼╝da osoba, kt├│r─ů charakteryzuje ┼éatwo┼Ť─ç pisania, potrafi stworzy─ç tekst, kt├│ry b─Ödzie zgodny z zasadami SEO. Jakie warunki zatem powinien spe┼énia─ç tekst SEO? Istnieje kilka uniwersalnych zasad, dzi─Öki kt├│rym mo┼╝na stworzy─ç przyjazne tre┼Ťci. Oto najwa┼╝niejsze z nich:

  • w przypadku artyku┼é├│w i wpis├│w blogowych tekst powinien zawiera─ç chwytliwy nag┼é├│wek i wst─Öp, kt├│ry przyci─ůgnie uwag─Ö Internaut├│w, a robotom pozwoli zrozumie─ç, o czym traktuje dana publikacja;
  • tytu┼é musi by─ç kr├│tki i zawiera─ç s┼éowa kluczowe;
  • podczas pisania tekstu w centrum znajduje si─Ö konkretny cz┼éowiek i jego potrzeby, nie algorytmy;
  • zaleca si─Ö tworzenie rozbudowanych tre┼Ťci, poruszanie powi─ůzanych tematycznie w─ůtk├│w i wytyczanie nowych ┼Ťcie┼╝ek, by zainteresowa─ç czytelnika;
  • styl powinien by─ç prosty, a j─Özyk dostosowany do odbiorcy;
  • s┼éowa kluczowe nale┼╝y umieszcza─ç w spos├│b naturalny, nie nale┼╝y przesadza─ç z ich nasyceniem;
  • nale┼╝y unika─ç b┼é─Öd├│w j─Özykowych, ortograficznych i interpunkcyjnych;
  • teksty musz─ů by─ç unikalne, czyli oryginalne.

Warto również zadbać o odpowiednie formatowanie. Dobrze jest wyboldować najważniejsze informacje i słowa kluczowe oraz stosować wypunktowania. Dzięki temu tekst staje się łatwiejszy w odbiorze.

Content marketing, czyli marketing tre┼Ťci, wymaga odpowiedniego doboru s┼é├│w kluczowych, by skutecznie wspom├│c optymalizacj─Ö i pozycjonowanie SEO. Frazy kluczowe (key words) musz─ů by─ç powi─ůzane z dzia┼éalno┼Ťci─ů firmy. W zale┼╝no┼Ťci od funkcji jak─ů ma pe┼éni─ç tekst SEO, mo┼╝na si─Ö zdecydowa─ç na pozycjonowanie tre┼Ťci za pomoc─ů wybranych wyraz├│w lub ca┼éych fraz. Na przyk┼éad nazwa w opisie produktu lub tytu┼é artyku┼éu powinny zawiera─ç najcz─Ö┼Ťciej wpisywane zwroty w wyszukiwarce, kt├│re s─ů spersonalizowane. W przeciwnym razie publikacja nie wykona prawid┼éowo swojego zadania. Dodatkowo nale┼╝y pami─Öta─ç, by nie przesadzi─ç z ilo┼Ťci─ů s┼é├│w wp┼éywaj─ůcych na pozycjonowanie w tek┼Ťcie, gdy┼╝ takie zachowanie grozi kar─ů.

Osoba tworz─ůca tre┼Ťci na potrzeby Internetu nie tylko zajmuje si─Ö pisaniem. Do jej obowi─ůzk├│w nale┼╝y r├│wnie┼╝ dokonanie researchu. Bardzo cz─Östo uczestniczy r├│wnie┼╝ w tworzeniu strategii marketingowej w konkretnym projekcie. Copywriter powinien wyr├│┼╝nia─ç si─Ö kreatywno┼Ťci─ů i elastycznym podej┼Ťciem. Musi by─ç otwarty na potrzeby drugiego cz┼éowieka i sugestie. Dzi─Öki temu mo┼╝e przygotowa─ç teksty, kt├│re pomog─ů efektywnie rywalizowa─ç z konkurencj─ů w Internecie.

Agencja SEO ┼Ťwiadczy us┼éugi zwi─ůzane z optymalizacj─ů i pozycjonowaniem strony internetowej, a tak┼╝e oferuje promowanie marki i produkt├│w w sieci. Zatrudnieni w niej specjali┼Ťci przeprowadzaj─ů audyty, dokonuj─ů licznych analiz, przygotowuj─ů i wdra┼╝aj─ů strategie, a tak┼╝e rozbudowuj─ů witryny. Wsp├│┼épraca z firm─ů oferuj─ůc─ů us┼éugi SEO niesie ze sob─ů wymierne korzy┼Ťci dla ka┼╝dego przedsi─Öbiorstwa:

  • kreowanie pozytywnego wizerunku w sieci;
  • budowanie mocnej pozycji w wirtualnym ┼Ťwiecie;
  • zwi─Ökszenie rozpoznawalno┼Ťci marki;
  • pozyskanie nowych klient├│w;
  • wspomaganie pozosta┼éych dzia┼é├│w;
  • zdobycie nowych kontakt├│w biznesowych;
  • uzyskanie wi─Ökszych zysk├│w ze sprzeda┼╝y;
  • szybszy rozw├│j przedsi─Öbiorstwa i otwarcie nowych ┼Ťcie┼╝ek;
  • ekspansja na nowe rynki zbytu.

SEO to dzia┼éania, kt├│re w praktyce przynosz─ů pot─Ö┼╝ne benefity. By─ç mo┼╝e niekt├│re z nich by┼éoby trudniej osi─ůgn─ů─ç bez posiadania strony internetowej ciesz─ůcej si─Ö uznaniem w┼Ťr├│d u┼╝ytkownik├│w. Z tego powodu warto przeznaczy─ç bud┼╝et na pozycjonowanie i rozpocz─ů─ç wsp├│┼éprac─Ö z osobami, kt├│re maj─ů du┼╝e do┼Ťwiadczenie zawodowe i rzetelnie wykonuj─ů swoje obowi─ůzki. Je┼Ťli nie boisz si─Ö wyzwa┼ä i jeste┼Ť got├│w na to, by zdobywa─ç najwy┼╝sze szczyty, napisz do nas i zosta┼ä na g├│rze.

 

Wykonamy profesjonalny i dogłębny audyt twojej strony internetowej.

ANALIZA WITRYNY INTERNETOWEJ