SEO

Każdy przedsiębiorca posiadający firmową stronę internetową na pewno przynajmniej raz spotkał się z określeniem SEO. Jeśli nie, to najwyższy czas dowiedzieć się, co oznacza ten skrót i dlaczego jest tak ważny dla przedsiębiorstwa, bez względu na branżę.

Co to jest SEO?

SEO, skrót z angielskiego Search Engine Optimization, oznacza szereg czynności mających na celu uzyskanie wyższej pozycji w organicznym rankingu wyszukiwarek (organiczny, czyli niezwiązany z płatnymi reklamami w sieci). SEO umożliwia rozbudowanie treści witryny, zdobywanie linków pozycjonujących i poprawienie technicznych ustawień serwisu. W wyniku podejmowanych aktywności strona www staje się użyteczna pod kątem użytkowników, a także spełnia wymogi robotów wyszukiwarki. To wszystko powoduje, że coraz więcej osób odwiedza witrynę, zdobywa coraz większą popularność w Internecie oraz pojawia się wyżej w propozycjach wyszukiwarki. W praktyce firma pozyskuje nowych klientów i odnotowuje pokaźne zyski.

By uzyskać jak najlepszą widoczność, usługi SEO należy łączyć z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach, czyli SEM (ang. Search Engine Marketing). W jego skład wchodzi ruch organiczny i płatne reklamy w sieci. Najbardziej popularną formą reklamy internetowej jest Google AdWords oraz reklama w mediach społecznościowych, np. Facebook Ads. Pierwsza z nich jest ściśle związana z wyszukiwarką Google. Kampanie prowadzone w Google AdWords są rozliczane na podstawie ilości kliknięć w reklamę (PPC — pay par click).

Zyskaj nowych odwiedzających twoją stronę.

ZWIĘKSZYMY WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

Search Engine Optimization

Search Engine Optimization polega na optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej. Optymalizacja SEO jest ściśle związana z:

  • poprawą struktury (np. zmiana architektury informacji, nawigacji serwisu),
  • korektą technicznych parametrów i aspektów wizualnych (np. szybkość strony, dostosowanie rozdzielczości do monitora — RWD, formularz SSL),
  • weryfikacją treści (np. wybór słów kluczowych, rozbudowanie istniejących treści i dodanie nowych, dodanie śródtytułów).

Z kolei pozycjonowanie SEO dotyczy pozyskiwania linków, które budują zaufanie robotów do strony internetowej. Najwyżej oceniane są linki pozyskane ze stron rządowych (ze skrótem .gov). Odnośniki do stron można zdobyć m.in. za pomocą forów internetowych, mediów społecznościowych czy artykułów publikowanych na zaprzyjaźnionych stronach.

Bardzo często specjaliści w branży posługują się pojęciami on-page SEO i off-page SEO. Pierwsze z nich dotyczy budowy witryny, jej architektury i contentu, czyli optymalizacji. Natomiast drugie określenie jest synonimem pozycjonowania.

SEO nieustanny i czasochłonny proces, który wymaga ciągłych analiz. Preferencje użytkowników, ruchy konkurencji, a także wymogi stawiane przez roboty wyszukiwarek nieustannie się zmieniają. Aby dostosować się do nowej rzeczywistości, należy monitorować pozycje w Google i korygować prowadzone działania. Niektóre elementy można zmodyfikować tylko raz i pozostają one niezmienne, jednak nie gwarantują one pojawienia się na pierwszej stronie SERP (Search Engine Results Page). Tylko te witryny, które pojawią się w TOP10, a szczególnie w pierwszej 5, mogą spodziewać się wzrostu zysków sprzedażowych. W innym przypadku strona internetowa nie spełnia jednej ze swoich głównych funkcji, czyli nie wspiera działu sprzedaży. By uniknąć takiej sytuacji, warto zainwestować w usługi SEO od samego początku istnienia serwisu i nie należy rezygnować z tego budżetu. Ranikng w SERP nieustannie się zmienia. Serwis, który pojawił się na pierwszym miejscu, bardzo szybko może spaść na 20. pozycję.

                  Analiza i narzędzia SEO

Przed podjęciem prac związanych z optymalizacją czy też pozycjonowaniem witryny internetowej przeprowadza się audyt. Analiza SEO pomaga wskazać wady i zalety serwisu oraz przygotować raport, w którym uwzględnia się wszystkie błędy pojawiające się na stronie www. Poprawienie wskazanych elementów przyczyni się do poprawy pozycji w rankingu wyszukiwarek.

Specjaliści odpowiedzialni za działania SEO korzystają z wielu narzędzi, które ułatwiają diagnostykę, monitorowanie i planowanie podejmowanych aktywności. Co ciekawe, każdy fachowiec samodzielnie wybiera sobie programy, które w jego ocenie pozwalają osiągnąć sukces w Internecie. Tak naprawdę nie ma jednego klucza do skutecznego pozycjonowania. To, co sprawdziło się w przypadku jednej strony, może okazać się nietrafionym rozwiązaniem w innym projekcie. Niezależnie od tego, które oprogramowania zdobędą uznanie w oczach specjalisty, najważniejsza w jego pracy jest umiejętność odczytywania i interpretowania danych oraz opracowywania efektywnej strategii.

Z jakich narzędzi korzystają specjaliści SEO?

 Zarówno agencja SEO, jak i freelancerzy korzystają z tych samych narzędzi SEO. Do najbardziej popularnych należą:

  • Google Search Console,
  • Semstorm, Senuto i Semrush — służą do analizy widoczności i pozycji,
  • Ahrefs, Screaming Frog SEO Spider — umożliwiają analizę i wydajność strony,
  • Ahrefs, SEO Spy Glass, Link Research Tools, Majestic — wspomagają diagnostykę linków,
  • Surfer SEO — pomaga w optymalizacji treści,
  • Google Analytics, Google Trends, Google Page Speed Insights i inne narzędzia Google —ułatwiają zdobycie informacji związanych z zachowaniem użytkowników i funkcjonowaniem witryny,
  • Yoast SEO — wtyczka dla Word Press ułatwiają optymalizację SEO.

Warto również dodać, że praktycznie każdy CMS posiada narzędzia wspomagające optymalizację witryny. System Zarządzania Treścią jest niezwykle intuicyjny i nie wymaga znajomości HTML ani posiadania specjalistycznej wiedzy. Podstawowa wiedza techniczna związana z SEO wystarczy, by skutecznie poprawić pozycję wybranej strony w SERP.

Jeżeli strona internetowa przedsiębiorstwa jest słabo widoczna, warto przeprowadzić szczegółową analizę SEO i dokonać niezbędnych poprawek. Później dobrze jest na bieżąco monitorować pozycje i modyfikować witrynę, by móc rywalizować z największą konkurencją i systematycznie zwiększać rozpoznawalność marki. To jedyna droga prowadząca przedsiębiorstwo do osiągnięcia wytyczonych celów. Niska pozycja w rankingu wyszukiwarki obniża skuteczność działań podejmowanych przez dział marketingu i sprzedaży.

                            SEO copywriting

SEO copywriting polega na tworzeniu unikalnych treści na stronę internetową, które są wartościowe dla użytkowników i zgodne z algorytmami wyszukiwarek. Dzięki temu zawartość witryny jest zrozumiała dla robotów, co w praktyce przekłada się na zdobycie wyższego miejsca w rankingu. Teksty SEO najczęściej tworzą copywriterzy, którzy odznaczają się lekkim piórem, a przy tym znają podstawowe zasady SEO. Często specjalizują się w wybranych przez siebie dziedzinach i ściśle współpracują ze specjalistami SEO. Celem każdej publikacji jest rozwiązanie problemu, z którym zmagają się Internauci. W praktyce bardzo często użytkownicy są dyskretnie przeprowadzani przez ścieżkę zakupową. Podczas lektury poznają produkt, jego funkcje, najważniejsze parametry i korzyści wynikające z jego posiadania. W ten sposób zbija się wszelkie obiekcje i zachęca do zakupu.

Wbrew pozorom SEO copywriting jest sztuką. Nie każda osoba, którą charakteryzuje łatwość pisania, potrafi stworzyć tekst, który będzie zgodny z zasadami SEO. Jakie warunki zatem powinien spełniać tekst SEO? Istnieje kilka uniwersalnych zasad, dzięki którym można stworzyć przyjazne treści. Oto najważniejsze z nich:

  • w przypadku artykułów i wpisów blogowych tekst powinien zawierać chwytliwy nagłówek i wstęp, który przyciągnie uwagę Internautów, a robotom pozwoli zrozumieć, o czym traktuje dana publikacja;
  • tytuł musi być krótki i zawierać słowa kluczowe;
  • podczas pisania tekstu w centrum znajduje się konkretny człowiek i jego potrzeby, nie algorytmy;
  • zaleca się tworzenie rozbudowanych treści, poruszanie powiązanych tematycznie wątków i wytyczanie nowych ścieżek, by zainteresować czytelnika;
  • styl powinien być prosty, a język dostosowany do odbiorcy;
  • słowa kluczowe należy umieszczać w sposób naturalny, nie należy przesadzać z ich nasyceniem;
  • należy unikać błędów językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych;
  • teksty muszą być unikalne, czyli oryginalne.

Warto również zadbać o odpowiednie formatowanie. Dobrze jest wyboldować najważniejsze informacje i słowa kluczowe oraz stosować wypunktowania. Dzięki temu tekst staje się łatwiejszy w odbiorze.

Content marketing, czyli marketing treści, wymaga odpowiedniego doboru słów kluczowych, by skutecznie wspomóc optymalizację i pozycjonowanie SEO. Frazy kluczowe (key words) muszą być powiązane z działalnością firmy. W zależności od funkcji jaką ma pełnić tekst SEO, można się zdecydować na pozycjonowanie treści za pomocą wybranych wyrazów lub całych fraz. Na przykład nazwa w opisie produktu lub tytuł artykułu powinny zawierać najczęściej wpisywane zwroty w wyszukiwarce, które są spersonalizowane. W przeciwnym razie publikacja nie wykona prawidłowo swojego zadania. Dodatkowo należy pamiętać, by nie przesadzić z ilością słów wpływających na pozycjonowanie w tekście, gdyż takie zachowanie grozi karą.

Osoba tworząca treści na potrzeby Internetu nie tylko zajmuje się pisaniem. Do jej obowiązków należy również dokonanie researchu. Bardzo często uczestniczy również w tworzeniu strategii marketingowej w konkretnym projekcie. Copywriter powinien wyróżniać się kreatywnością i elastycznym podejściem. Musi być otwarty na potrzeby drugiego człowieka i sugestie. Dzięki temu może przygotować teksty, które pomogą efektywnie rywalizować z konkurencją w Internecie.

Agencja SEO świadczy usługi związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej, a także oferuje promowanie marki i produktów w sieci. Zatrudnieni w niej specjaliści przeprowadzają audyty, dokonują licznych analiz, przygotowują i wdrażają strategie, a także rozbudowują witryny. Współpraca z firmą oferującą usługi SEO niesie ze sobą wymierne korzyści dla każdego przedsiębiorstwa:

  • kreowanie pozytywnego wizerunku w sieci;
  • budowanie mocnej pozycji w wirtualnym świecie;
  • zwiększenie rozpoznawalności marki;
  • pozyskanie nowych klientów;
  • wspomaganie pozostałych działów;
  • zdobycie nowych kontaktów biznesowych;
  • uzyskanie większych zysków ze sprzedaży;
  • szybszy rozwój przedsiębiorstwa i otwarcie nowych ścieżek;
  • ekspansja na nowe rynki zbytu.

SEO to działania, które w praktyce przynoszą potężne benefity. Być może niektóre z nich byłoby trudniej osiągnąć bez posiadania strony internetowej cieszącej się uznaniem wśród użytkowników. Z tego powodu warto przeznaczyć budżet na pozycjonowanie i rozpocząć współpracę z osobami, które mają duże doświadczenie zawodowe i rzetelnie wykonują swoje obowiązki. Jeśli nie boisz się wyzwań i jesteś gotów na to, by zdobywać najwyższe szczyty, napisz do nas i zostań na górze.

 

Wykonamy profesjonalny i dogłębny audyt twojej strony internetowej.

ANALIZA WITRYNY INTERNETOWEJ