Optymalizacja konwersji
Konwersja w ogromnym stopniu wpływa na wysokość zarobków, które uzyskuje firma w wyniku działalności prowadzone w Internecie. To jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego, istotny w przypadku e-sklepów, jak i pozostałych stron. Pamiętajmy, że celem każdej witryny jest nie tylko prezentacja firmy, ale przede wszystkim sprzedaż. Z tego powodu warto zoptymalizować serwis oraz prowadzone kampanie, by zwiększyć rozpoznawalność marki i obroty przedsiębiorstwa.
Co to jest konwersja?
Konwersja wiąże się ściśle z pozyskaniem szerokiego grona potencjalnych klientów. W tym celu należy przyciągnąć ich uwagę nie tylko atrakcyjną ofertą, ale przede wszystkim inspirującymi treściami, które wpłyną pozytywnie na jakość strony internetowej. Konwersja pomaga zatem ocenić, czy prowadzone przez firmę kampanie promocyjne i SEO są efektywne. Jeśli odbiorcy chętnie się angażują i odpowiadają na komunikaty, współczynnik konwersji jest wysoki, a marka zarabia więcej. Jeżeli jest niski, strona odnotowuje niską pozycję w Google, jest niezauważalna i zarabia mniej. Wskaźnik konwersji obrazuje liczbę odpowiedzi na CTA w odniesieniu do całkowitej liczby osób, które zapoznały się z treścią. W ten sposób można zweryfikować efektywność serwisu i opracować skuteczny plan na przyszłość.
Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie
AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
By zweryfikować podejmowana działania i przekonać się, czy spełniają one oczekiwania właściciela firmy, trzeba jasno określić cele. W innym przypadku trudno będzie odnieść sukces, zbudować pozytywny wizerunek i zwiększyć wartość marki. Oto przykładowe cele:
- wzrost sprzedaży,
- zachęcenie klientów do dokonywania transakcji online, zamiast tradycyjnych zakupów,
- dłuższy czas spędzany na stronie przez użytkowników,
- zmniejszenie liczby porzuceń koszyka i opuszczeń strony.
Zatem analizując konwersję konkretnej witryny, powinno się poddać analizie czy narzędzia wykorzystywane na stronie www zachęcają do pobytu w serwisie i dokonywania różnych aktywności. By zwiększyć korzyści z posiadania portalu lub e-sklepu, warto postawić na SEO. Ważny jest również odpowiedni dobór słów kluczowych. Dobrze sprawdzają się także energetyzujące newslettery czy proste formularze, dzięki którym można nawiązać kontakt lub uzyskać konkretne korzyści, np. darmowy e-book.
Jak zwiększyć współczynnik konwersji?
Współczynnik konwersji pokazuje czy strona internetowa cieszy się dobrą sławą wśród użytkowników. Jeśli marzysz o tym, by odnieść sukces w Internecie i zbudować dobrze prosperującą firmę, musisz wyprzedzić konkurencję i zadbać m.in. o:
- energetyczne CTA;
- niebanalne newslettery;
- pozyskanie jak największej ilości leadów;
- opisy produktów, które sprzedają;
- wzrost transakcji;
- chwytliwe treści na stronie www;
- atrakcyjne multimedia;
- prosty przekaz;
- konkretne obietnice;
- właściwe wyświetlanie się podstron;
- głębokość serwisu, czyli zachęcenie użytkownika do odwiedzenia kilku podstron;
- rejestrację klientów w witrynie.
Wzrost konwersji to dobra wiadomość dla każdego przedsiębiorcy. Dodaje mu skrzydeł i zachęca do podejmowania dalszych kroków, które pomogą marce lepiej funkcjonować na rynku, a pracownikom dadzą nadzieję na jeszcze lepsze jutro.
Jak zwiększyć sprzedaż za pomocą optymalizacji konwersji?
Odnotowanie wysokiej pozycji na rynku i jej utrzymanie wymaga ogromnego wysiłku i dobrze przemyślanej strategii biznesowej. Może w tym pomóc marketing internetowy, który daje ogromne możliwości w projektowaniu skutecznych akcji promocyjnych. Idealnie sprawdza się także w kampaniach wizerunkowych, jak i innych działaniach PR-owych. By osiągnąć sukces, dobrze jest spełnić wymagania SEO i UX. W ten sposób strona www stanie się interesująca zarówno dla odbiorców, jak i użytkowników. Co więcej, precyzyjna analityka internetowa, pozwoli jeszcze lepiej zrozumieć zachowania konsumentów i dostosować serwis oraz treści w taki sposób, by sprawnie przeprowadzić potencjalnych klientów przez proces zakupowy. W ten sposób można nie tylko zwiększyć ilość dokonywanych transakcji, ale również usprawnić komunikację z użytkownikami i zachęcić do wykonania innych czynności, które przyczynią się do wzrostu konwersji.
Jakie korzyści płyną z optymalizacji konwersji dla Twojej marki?
Szczegółowa diagnostyka strony www zsynchronizowana z SEO i szczera odpowiedź na wytyczne UX pomogą Ci zwiększyć rozpoznawalność marki. Ponadto zbudujesz wokół niej społeczność i pozyskasz wiernych ambasadorów, którzy pomogą Ci skuteczniej promować markę. Dzięki optymalizacji konwersji:
- zwiększy się ruch w witrynie, zysk ze sprzedaży i współczynnik konwersji;
- pozyskasz nowych klientów i kontakty biznesowe;
- zmniejszy się współczynnik odrzuceń.
W rezultacie Twoja firma się umocni, a może nawet z czasem osiągnie pozycję lidera w branży.
Jeśli zależy Ci na tym, by zarabiać więcej i stać się wiarygodną marką, zadbaj o optymalizację konwersji na Twojej stronie. Nie daj się wyprzedzić konkurencji i skontaktuj się z nami już dziś. Sprawdzimy, jaki jest Twój obecny współczynnik konwersji i wzniesiemy go na wyższy poziom. Napisz i spełnij Twoje marzenia.
Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.
DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW