Google Data Studio
Google Data Studio to pomocne narzędzie dla specjalistów od e-marketingu. Dzięki niemu można tworzyć różnorodne raporty, które przedstawiają dane w przejrzysty i zrozumiały sposób. Co ciekawe, niektóre elementy znajdujące się w dokumencie są dynamiczne. Po najechaniu na nie kursorem można zapoznać się dodatkowymi statystykami. Kolejnym atutem oprogramowania jest możliwość odświeżenia danych czy też zmiany przedziału czasowego. Dodatkowo w raporcie można uwzględnić parametry z kilku niezależnych źródeł. Warto podkreślić, że narzędzie jest w pełni darmowe.
Jak wygląda Google Data Studio?
By uruchomić program, wymagane jest konto Google. Jeśli nie zostało wcześniej założone, trzeba go koniecznie skonfigurować. Następnie można się zalogować na stronie datastudio.google.com. Po wykonaniu tej czynności wyświetli się strona główna.
Google Data Studio pozwala na stworzenie nowego raportu lub skorzystanie z opcji narzędzia szablonów. Wybierając WSZYSTKIE SZABLONY, pojawią się dostępne modele, przydatne do prezentacji danych dotyczących AdWords, Search Console, Google Analytics, a nawet YouTube Analytics. Skorzystanie z tej możliwości skraca czas pracy. Wygenerowany w ten sposób dokument można zmieniać do woli.
Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie
AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Użytkownicy programu mogą zdecydować o tym, w jaki sposób będzie wyglądał raport oraz źródła danych. Ponadto mają możliwość posiłkowania się informacjami, które zostały udostępnione przez innych ludzi. Dokumenty, które trafiły do kosza, można przywrócić lub usunąć na zawsze. Narzędzie zostało wyposażone również w wyszukiwarkę z opcją selekcji.
W środkowej części panelu jest dostępna widoczna dokumentacja, a w lewej kolumnie umieszczono narzędzia: ŹRÓDŁA DANYCH i RAPORTY. Z kolei na dole, po prawej stronie, można stworzyć nowe dokumenty lub źródła danych.
Google Data Studio umożliwia weryfikację ostatnich aktualizacji za pomocą narzędzia NOWE FUNKCJE. Należy również dodać, że twórcy zadbali także o edukację użytkowników. W tym celu stworzyli video, w którym uczą, w jaki sposób korzystać z programu, by praca stała się przyjemna i efektywna. Ostatnią funkcją, która zasługuje na uwagę, jest ustawienie powiadomień wysyłanych na mailach. By skorzystać z tej sposobności, należy wejść w USTAWIENIA UŻYTKOWNIKA.
Najważniejsze funkcje GDS
Nawigacja panelu nie powinna sprawić większych trudności. Teraz czas poznać najważniejsze funkcjonalności, które ułatwią pracę analityka internetowego:
- oprogramowanie sprzęgające to wtyczki, dzięki którym można zaciągnąć dane nie tylko z narzędzi Google, ale również z mediów społecznościowych; niestety niektóre z nich są płatne;
- zaciąganie arkuszy danych pozwala na wykorzystanie informacji zapisanych na Dysku Google, modyfikacja parametrów odbywa się przy pomocy specjalnych formuł;
- synchronizacja danych na jednym wykresie nie tylko redukuje ilość prezentacji, ale sprawia, że raport staje się bardziej czytelny.
By osiągnąć zadowalające efekty, warto poświęcić trochę czasu i poznać bardziej zaawansowane opcje.
Zalety Google Data Studio
Narzędzie jest w łatwe w obsłudze, a raporty wykonane z jego pomocą są łatwe w odbiorze dla osób, które nie specjalizują się w marketingu online. Z tego powodu niektóre agencje wykorzystują potencjał oprogramowania, by przygotować zestawienia dla swoich klientów. Co więcej, dokumenty mogą być udostępniane innym pracownikom bez konieczności drukowania czy wysyłania maili.
Google Data Studio pozwala zachować indywidualny charakter agencji i podkreślić jej profesjonalizm dzięki możliwości personalizacji. Na każdej stronie raportu można umieścić logo. Aby przedstawić dane, wykorzystuje się różne elementy ułatwiające prezentację, m.in. wykresy i tabele.
Dane statyczne opracowane za pomocą narzędzia Google są niezwykle precyzyjne, gdyż obrazują szerokie spektrum analiz dotyczących prowadzonych kampanii, jak i działań podejmowanych na stronie. Dokument pozwala zweryfikować SEO i SEM w jednym miejscu, co stanowi duże ułatwienie. Klient korzystający z usług agencji marketingowej otrzymuje jeden raport zamiast kilku różnych. W ten sposób jest mu łatwiej przeanalizować skuteczność zleceniobiorcy oraz zweryfikować czy jego budżet nie został zmarnotrawiony.
Rzetelny raport jest świetną wizytówką zarówno dla freelancera, jak i firmy działającej w obszarze e-marketingu. Klienci, którzy zaznajamiają się z jego treścią, mogą lepiej zrozumieć pracę marketerów. Tym samym mają poczucie, że wiedzą, na co dokładnie przeznaczane są ich pieniądze. By w pełni zadbać o pozytywny wizerunek, dobrze jest wytłumaczyć prostym językiem, czego dokładnie dotyczą poszczególne słupki i jakie to ma przełożenie na prowadzenie biznesu. Pamiętajmy, że część podejmowanych działań jest widoczna dopiero po kilku miesiącach od momentu wdrożenia zmian, dlatego warto od samego początku zadbać o skuteczną edukację klientów. Dzięki temu można zbudować zaufanie i nawiązać długoletnią współpracę.
Jeśli nie jesteś pewien czy podejmowane działania są skuteczne i gubisz się w ilości raportów, które są dla Ciebie niezrozumiałe, skontaktuj się z naszym analitykiem internetowym. Nasz specjalista rozwieje Twoje wątpliwości i pomoże Ci opracować skuteczny plan na przyszłość. Nie pozwól się wyprzedzić konkurencji, napisz, a my poprowadzimy Cię na szczyt Google.
Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.
DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW