Copywriting

Copywriting to angielskie słowo, które na dobre zadomowiło się już w języku polskim i systematycznie zyskuje na popularności w ostatnich latach. Dlaczego tak się dzieje? Otóż prężnie rozwija się e-handel, a firmy wydają potężne pieniądze na reklamę, by walczyć o każdego klienta. Co prawda, konsumenci są już coraz bardziej zmęczeni natłokiem komunikatów, dlatego niektórzy copywriterzy starają się dostarczać użytkownikom sieci tylko to, czego najbardziej potrzebują.

Co to jest copywriting i w jaki sposób może pomóc Twojej marce?

Copywriting oznacza tworzenie angażujących treści, które spełniają określone cele marketingowe. Dzięki nim można skutecznie reklamować produkty i usługi, a także budować pozytywny wizerunek. Warto zauważyć, że copywriterzy wybierają określone specjalizacje, gdyż niemożliwe jest, by jedna osoba świadczyła wszystkie usługi jednocześnie. W ramach szeroko pojętego copywritingu powstają m.in.:

 

 

Zyskaj nowych odwiedzających twoją stronę.

ZWIĘKSZYMY WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

By dobrze wykonać pracę na stanowisku copywritera, nie wystarczy urodzić się z pisarskim talentem. Trzeba zdobyć wiedzę z zakresu psychologii, sprzedaży i marketingu. Do tego konieczne poznanie jest specyfiki branży, dla której aktualnie przygotowuje się teksty oraz zasad SEO w przypadku e-biznesu. Dopiero połączenie tych wszystkich elementów, pozwala stworzyć perswazyjne komunikaty, dzięki którym firma może osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki, pozyskać nowych klientów i odnotować większe zyski sprzedażowe. Walka z konkurencją jest bardzo zacięta, szczególnie w sieci. Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu, a zakupy on-line są znacznie prostsze i wygodniejsze niż odwiedzanie kolejnych sklepów w poszukiwaniu niezbędnych produktów. To jeden z powodów, dla których warto rozpocząć współpracę ze specjalistą, który systematycznie będzie podnosił wartość strony internetowej, a tym samym marki.

 

 

Czy inwestycja w usługi copywriterskie przyniesie wymierne korzyści Twojej marce?

 

Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od indywidualnych umiejętności copywritera. Ceny copywritingu są bardzo zróżnicowane. Nie zawsze koszt usługi świadczy o jakości, jednak należy się zastanowić, przy propozycjach do 5 zł za 1000zzs. Rzadko się zdarza, by dobry copywriter pracował za taką stawkę. Konieczność poprawienia kiepskiej jakości tekstów spowoduje, że koszty poniesione przez przedsiębiorstwo drastycznie wzrosną.

 

Poza tym cennik copywrtingu jest uzależniony także od rodzaju zamawianych tekstów. Inaczej zostanie wyceniony artykuł sponsorowany, wpis na bloga, zwykły opis produktu, a w inny sposób specjalistyczny tekst wymagający pogłębionego researchu czy kreatywny opis produktów. Przy większej ilości treści i dłuższej współpracy, wielu copy jest w stanie zaproponować nieco niższą stawkę, mając pewność, że nie zabraknie im pracy.

                  Szkolenie z copywritingu

Czy szkolenie z copywritingu wystarczy, by zostać szanowanym w branży specjalistą?

Ze szkoleniem z copywritingu jest podobnie jak z ukończeniem szkoły czy studiów. Nie wszystkie osoby potrafią przekuć zdobytą wiedzę w praktyczne rozwiązania. Poznanie tajników zawodu nie gwarantuje sukcesu. Wystarczy to zobrazować na dowolnym przykładzie: jeśli trafisz na fryzjera, który spełni Twoje oczekiwania, przywiązujesz się do niego i systematycznie korzystasz z jego usług w obawie, że inny mógłby tymczasowo oszpecić Twój wizerunek. Nie jest powiedziane, że drugi fachowiec nie jest dobry w tym, co robi, ale efekt jego pracy nie jest zgodny z Twoją wizją.

 

Tak samo jest z copywritingiem. Nie każdy tekst hipnotyzuje publiczność, nawet w przypadku największych mistrzów. Najważniejsze, by spełniał wszystkie wymogi w jak najwyższym stopniu. Nigdy nie zdarzy się tak, że tekst przypadnie do gustu wszystkim odbiorcom. Co więcej, strategia zastosowana w przypadku jednego produktu, wcale nie musi być skuteczna w promocji innego towaru. To, że treści przygotowane dla jednej firmy odniosły niebotyczny sukce, nie jest wyznacznikiem zwycięstwa w przypadku marki.

Kurs copywritingu na pewno może pomóc w szlifowaniu talentu pisarskiego pod kątem sprzedażowym, ale nie daje żadnej gwarancji, że absolwent stanie się jednym z czołowych copywriterów. Warto jednak podjąć naukę i zdobyć doświadczenie, by stale podnosić jakość tekstów i pomóc w promowaniu przedsiębiorstw oraz budowaniu ich pozytywnego wizerunku.

 

                            Copywriting to proces

Copywrting to proces, który pozwala wyciągnąć esencję i zaszczepić ideę w umyśle klienta 

Zauważ, że nachalne teksty skutecznie odpychają odbiorców, stają się nieskuteczne, często nawet szkodzą marce. Dobry copywriter doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego buduje przekaz w taki sposób, by odbiorca czuł się przez cały czas wolny. Subtelnie prowadzi konsumenta przez kolejne etapy procesu zakupowego i pokazuje mu możliwości, jakie przed nim stoją. Ukazuje mu, w jaki sposób odmieni się jego życie i daje mu czas do namysłu, by sam podjął decyzję, czy jest gotów zaufać i żyć w nowej rzeczywistości.

 

Niestety budowanie społeczności i dobrej relacji z użytkownikami wymaga czasu i ogromnej pracy. Jeden tekst nie wystarczy, by zbudować mocną pozycję na zawsze. Rynek cały czas się zmienia, tak samo potrzeby klientów, dlatego Twoja firma potrzebuje obszernych i wartościowych treści, które będą przez cały czas edukować i inspirować. Musisz zadbać o kontynuację podejmowanych działań, by móc spać spokojnie i zapobiec katastrofie.

 

 Czy jesteś gotów na to, by copywriting ZMIENIŁ także TWOJĄ MARKĘ?

Jeżeli brakuje Ci czasu lub nie wiesz, w jaki sposób skutecznie dotrzeć do konsumentów, jesteś we właściwym miejscu. Wystarczy, że się z nami skontaktujesz, a my zadbamy o angażujący content na Twojej stronie internetowej i pomożemy Ci wypromować Twoją ofertę. Dzięki temu osiągniesz lepesze wyniki w sieci i sukcesywnie powiększysz majątek przedsiębiorstwa.

Nie pozwól, by inni wyprzedzili Cię w wyścigu. Zadzwoń lub napisz już teraz.

Czy jesteś już gotowy na to, by dołączyć do ELITY NAJPOPULARNIEJSZYCH SPRZEDAWCÓW W SIECI?

 

Wykonamy profesjonalny i dogłębny audyt twojej strony internetowej.

ANALIZA WITRYNY INTERNETOWEJ