Google Tag Menager

Google Tag Manager pozwala na samodzielną modyfikację kodu śledzącego na Twojej stronie internetowej. Dzięki niemu można przekazać do Google Analytics kody remarketingowe czy też zmieniać warunki, które uaktywniają kod śledzący powiązany z AdWords. Co ważne, nie jest przy tym wymagana wiedza z zakresu IT.

Co to jest Google Tag Manager?

Tagi to inaczej nazwy kategorii, które pomagają opisać i posegregować treści znajdujące się na stronie www. Najczęściej są nimi słowa bądź frazy kluczowe ułatwiające poruszanie się w serwisie. Każdy z nich powinien być związany z inną podstroną, klasyfikując wybrane elementy pod jednym adresem URL.  Głównym celem stosowania tagów jest uzupełnienie i rozwinięcie istniejących kategorii. W zależności od opracowanej architektury informacji w witrynie mogą nawiązywać tematycznie do wybranych kategorii, ale nie jest to konieczny wymóg.

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Najprościej mówiąc, Google Tag Manager to bezpłatny system zarządzania skryptami witryny internetowej. Nieznacznie przypomina znany wszystkim CMS (Content Management System), który umożliwia dodawanie treści w serwisie i modyfikowanie obecnych już tagów. Wyróżnia się kilka rodzajów skryptów:

  • śledzące narzędzi analitycznych (np. Google Analytics),
  • śledzące konwersję z systemów reklamowych (np. AdWords),
  • śledzące JavaScript.

Sama instalacja GTM nie jest skomplikowana. Należy dodać fragment kodu JavaScript (kontener) pod znacznikiem body. W ten sposób zdefiniowane w panelu narzędzia skrypty będą się uruchamiać automatycznie.

Jakie korzyści daje Google Tag Manager Twojej firmie?

Menadżer Google pomoże Ci osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce. Jak to możliwe? Narzędzie pomoże Ci dostosować stronę internetową Twojej firmy do wymogów stawianych przez roboty skanujące witryny. W rezultacie z czasem Twoja marka stanie się bardziej popularna w sieci i zaczniesz więcej zarabiać.

GTM wpływa na szybkość ładowania się serwisu. Poszczególne tagi ładują się asynchronicznie, czyli te wolniejsze nie spowalniają pracy szybszych skryptów. Co więcej, narzędzie ułatwia weryfikację tagów znajdujących się na poszczególnych podstronach i eliminację tych, które są już niepotrzebne. Takie rozwiązanie jest bardziej precyzyjne niż usuwanie zbędnych elementów przez dział IT.

Google Tag zapewnia synchronizację skryptów z każdą zakładką znajdującą się na stronie internetowej. Wystarczy jedynie zadbać o to, by fragment kodu JavaScript został dodany do każdej podstrony. W ten sposób tag pojawi się na każdej z nich, jeśli dodano do nich kontener.

Google Tag Manager daje Ci większą swobodę działania i pozwala zaoszczędzić wydatki związane z usługami IT. Jeśli wśród Twoich pracowników nie ma wykształconego informatyka i zdecydowałeś się na outsourcing, możesz skutecznie zoptymalizować swoje koszty. Skrypt powinna wprowadzić osoba, która jest specjalistą w dziedzinie IT, resztę możesz zrobić Ty lub Twoja załoga.

Jak korzystać z  Google Tag Managera?

By móc wykorzystać możliwości, jakie daje narzędzie do tagowania, trzeba najpierw się zarejestrować, a następnie zalogować się na konto. Google Tag pozwala przejść do innych kont (np. do Google Analytics lub AdWords, jeśli strona została do nich podpięta). Do każdego z nich można podpiąć jeden lub więcej kontenerów. Każdy kod śledzący jest inny, dlatego musi być osobno podpięty do każdej strony. Zaleca się, by stworzyć osobny konto dla każdej domeny głównej.

Data Layer (warstwa danych) to jedna z najważniejszych funkcjonalności zarządzania tagami. Warstwa danych służy do przekazywania istotnych informacji, np.:

  • rodzaje odwiedzanych stron,
  • konwersja,
  • ID wykonanej ostatnio transakcji,
  • nazwy zakupionych produktów w niedalekiej przeszłości.

Dzięki skorzystaniu z tej opcji, modyfikacje wprowadzone w HTML nie będą miały żadnego wpływu na wybrane dane. W tym przypadku warto skorzystać z pomocy fachowca od IT.

Data Layer to nieskomplikowany fragment kodu Java Script. W miejscu nazwy wpisuje się wyselekcjonowaną zmienną, z kolei w polu wartość dodaje się wybraną wartość dla konkretnej strony.

Ciekawą opcją jest gromadzenie danych statystycznych i dynamicznych, dzięki którym można zdobyć informacje dotyczące użytkowników i stworzyć wizerunek klienta idealnego, co w dalszej przyszłości ułatwi komunikację z konsumentami oraz przygotowanie angażującego contentu.

Kolejnym ważnym aspektem są makra, dzięki którym można w prosty sposób magazynować zbierane informacje. Oto wartości, które można przechować:

  • Constant String — dane statyczne;
  • Custom Event — przekazywane w trakcie wykonywania akcji przez Internautę;
  • Data Layer Variable — nazwa zmiennej w ramach warstwy danych;
  • DOM Attribute — elementy ID: attribute;
  • DOM Text — wartość ID;
  • HTTP Referrer — wartość linku, który odsyła do wybranej strony;
  • Java Scriot Variable — zmienne JS;
  • URL — URL odwiedzanej strony.

Mówiąc o strukturze Google Tag Managera, nie można zapomnieć o eventach, czyli wykonaniu skryptu, gdy użytkownik kliknie w wybrany przez siebie link. Jeżeli taki zapis nie pojawi się w kodzie, informacja nie zostanie przesłana do GTM. Odpowiednia adnotacja w kodzie zapewnia wprowadzenie dalszych zmian  w prezentacji treści publikowanych w serwisie z poziomu Google Managera, bez udziału IT.

Ostatnim czynnikiem, którego nie wolno pominąć są reguły. Dzięki tym ustawieniom GTM potrafi odpowiednio wczytywać skrypty.

Jeśli zależy Ci na skutecznej optymalizacji konwersji, napisz lub zadzwoń. Pomożemy Ci dostosować kody na Twojej stronie do algorytmów Google, abyś mógł wejść na szczyt Google i generować większe zyski ze sprzedaży. Nie pozwól się wyprzedzić konkurencji, skorzystaj z Google Tag Managera i lepiej zarządzaj sprzedażą w sieci.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW