Analityka internetowa

Analityka internetowa to gromadzenie i analiza danych dotyczących ruchu na stronie internetowej, a także analiza zachowań użytkownika. Analitykę internetową można podzielić na dwie części, a mianowicie na analitykę ilościową (zebranie informacji o użytkowniku) oraz analitykę jakościową (weryfikacja schematów łączących użytkowników odwiedzających Twoją stronę oraz wyciągnięcie wniosków).

Za główny cel analityki internetowej uznaje się znalezienie jak najlepszych rozwiązań optymalizacyjnych, dzięki którym wzrastać będzie współczynnik konwersji, a także polepszać będzie się widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Niemniej jednak wszystkie wnioski wyciągnięte w oparciu o analitykę webową pomogą w poprawie działań serwisu, co z kolei realnie przełoży się na większe zyski.

Kompleksowa i dokładna analiza ruchu na twojej stronie internetowej

ANALIZA I ZWIĘKSZENIE RUCHU NA TWOJEJ STRONIE

Analityka internetowa – dlaczego warto z niej korzystać?

W tym momencie analityka internetowa odgrywa niemal kluczową rolę w przypadku wszystkich e-biznesów, albowiem dzięki niej możliwe jest poznanie oczekiwań, zachowań i przyzwyczajeń użytkownika. Na tej podstawie z kolei można wyciągnąć szereg wniosków, które przyczynią się do rozwoju firmy, jak i zwiększeniu przychodów. Stały monitoring witryny pozwala na bieżąco wprowadzać zmiany, w celu poprawy ruchu na stronie. Z uwagi na to analityka internetowa pomocna jest w ocenie efektywności dotychczasowych działań reklamowych.

Dla kogo polecana jest analiza kampanii SEO?

Nasza firma w szczególności specjalizuje się w analizach efektów kampanii SEO, która polecane jest przede wszystkim osobom, które samodzielnie pozycjonują swoją stronę internetową. Dzięki takiej analizie klient otrzyma szereg informacji dotyczących przede wszystkim tego, które działania przynoszą największe zyski, a z których warto zrezygnować. Ponadto analiza polecana jest osobom, które dopiero zaczynają prowadzić własną stronę internetową. Od początku opierając się na analizach webowych można, w którym czasie osiągnąć zamierzone efekty. Analiza kampanii SEO może okazać się strzałem w dziesiątkę także dla osób współpracujących z agencjami marketingowymi. Dzięki niej można sprawdzić skuteczność dotychczasowych działań i ewentualnie rozważyć zmianę agencji.

Kim jest analityk internetowy?

 

Analityk internetowy to osoba wykazująca wysoki poziom kompetencji biznesowych, dzięki której przedsiębiorcy mogą jeszcze lepiej rozwijać swoje firmy. Jego praca polega na pomocy w osiąganiu wyznaczonych celów biznesowych. Szczegółowa analiza strony internetowej staje się bardzo przydatna w odniesieniu do zwiększenia zysków ze sprzedaży, wskaźnika konwersji, generowania leadów… Do najważniejszych zadań analityka Google należą:

  • tworzenie raportów;
  • wizualizowanie danych;
  • wyznaczanie KPI.

Analityk internetowy powinien wyróżniać się wysokimi kompetencjami społecznymi, ponieważ współpracuje z ludźmi, którzy znajdują się na różnych szczeblach zarządzania. Często kontaktuje się z zarządem, działem marketingu i sprzedaży czy redakcją. Podczas rozmów musi nie tylko zaprezentować wyniki z przeprowadzonych badań, ale przede wszystkim przedstawić wnioski, dane i propozycje dalszego działania. Świadomy powagi sytuacji i zaufania, jakim go obdarzono, często zachęca do podjęcia konkretnych kroków oraz ponosi pełną odpowiedzialność za osiągnięte wyniki.

 

 

Osoba zajmująca się zawodowo analityką internetową korzysta między innymi z takich narzędzi jak:

  • Crazy Egg,
  • Excell,
  • Google Analytics,
  • Google Tag Manager,
  • Yandex Metrica.

Dodatkowo przydatna okazuje się podstawowa znajomość języka HTML, Javascript czy PHP.

Dzięki analityce danych marka staje się bardziej rozpoznawalna w sieci w krótszym czasie, a internetowy biznes ma realne szanse na ugruntowanie swojej pozycji na rynku i walkę z największymi konkurentami w branży.

Niektóre przedsiębiorstwa korzystają z usług agencji marketingowych, które wspierają je w prowadzeniu kampanii SEM, SEO czy też w kreowaniu wizerunku za pomocą mediów społecznościowych. Każda firma, która zdecyduje się na outsourcing tego typu świadczeń, otrzymuje raport przedstawiający rezultaty prowadzonych działań. Analityk internetowy potrafi zweryfikować tego rodzaju dokumenty i ocenić ich rzetelność. To bardzo ważna kwestia, zważając na koszty jakie ponoszą właściciele przedsiębiorstw. Co ciekawe, specjalista może zaproponować  korzystniejsze rozwiązanie — jeden system pozwalający na kontrolę efektywności online. W ten sposób firma może zmniejszyć swoje wydatki.

Fachowiec odpowiedzialny za analitykę w sieci opracowuje strategię marketingową, która jest nieustannie modyfikowana, w zależności od pojawiających się okoliczności. Najważniejszym celem podejmowanych działań jest dostarczenie konsumentów pozytywnych wrażeń podczas całej ścieżki zakupowej, uwzględniając również obsługę posprzedażową.

Analitycy internetowi podpowiadają m.in. w jaki sposób wykorzystać najnowsze rozwiązania technologiczne, by skutecznie trafić do grupy docelowej, dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów czy też zmniejszyć współczynnik odrzuceń lub sytuacji, w której konsumenci opuszczają koszyk zakupowy.

Do czego przydaje się audyt analityki internetowej?

Audyt pozwala na weryfikację wyników analityki danych. Dzięki przeprowadzonej kontroli można wyeliminować pojawiające się błędy, a także usprawnić gromadzenie i przetwarzanie informacji. Ponadto można sprawdzić, czy kod analityczny funkcjonuje zgodnie ze swoim przeznaczaniem. Jeśli tak nie jest, wszystkie dotychczasowe dane stają się bezwartościowe i często niezgodne z rzeczywistością. Ponadto przegląda się konfigurację strony z innymi narzędziami, kontami, aplikacjami, jak i rewiduje się działanie filtrów.

Po przeprowadzeniu audytu sporządza się dokument, w którym przedstawia się wnioski i rekomendacje. Dobrze przeprowadzona analityka daje szansę na zwiększenie zysków ze strony internetowej. To bardzo ważne z punktu widzenia biznesu online. Efektywna witryna to najlepsze narzędzie marketingowo-sprzedażowe. W połączeniu z wysoką jakością produktów lub usług oraz przyjazną obsługą przed i posprzedażową pozwala osiągnąć wymierne korzyści.

Korzyści płynące z analityki internetowej

Analiza statystyk i profesjonalny audyt wpływają korzystnie na przebieg procesu zakupowego. Umiejętne wdrażanie dobrze przemyślanej strategii sprawia, że sprzedaż wzrasta w zaskakującym tempie. Optymalizacja współczynnika konwersji wspiera widoczność serwisu internetowego w sieci oraz pomaga mu w osiągnięciu lepszej pozycji. Weryfikacja potrzeb klientów stanowi klucz do podniesienia jakości oferty, a także staje się inspiracją do wprowadzenia zmian, a nawet opatentowania nowych rozwiązań. Ponadto witryna podlega efektywnej rozbudowie oraz staje się bardziej atrakcyjna zarówno dla użytkowników, jak i dla botów wyszukiwarki. Możliwość kontrolowania podejmowanych działań reklamowych pozwala na modyfikację budżetu i racjonalne wydawanie pieniędzy. Dodatkowo kontrolowanie ruchu na stronie ułatwia reagowanie w sytuacjach kryzysowych, a także zapobieganie licznym problemom. Dzięki wzorcom zachowań klientów na stronie internetowej komunikacja staje się dużo prostsza. Komunikaty kierowane do konsumentów stają się spersonalizowane i bardziej przekonujące, przez co marka staje się bardziej wiarygodna.

Skorzystaj z usług naszych specjalistów od analityki internetowej

Dzięki analityce internetowej można otrzymać wszystkie dane, które niezbędne są do rozwoju biznesu. Jeśli zależy Ci właśnie na tym, to już dzisiaj zachęcamy Cię do współpracy z naszą firmą. Nasi eksperci pomogą Ci zebrać dane oraz przeprowadzić ich dogłębną analizę i interpretację, ponieważ tylko na tej podstawie będzie można wyciągnąć wnioski potrzebne do dalszego rozwoju. Nasza firma oferuje przygotowanie szczegółowych raportów, które przyniosą szereg korzyści dla Twojej firmy. Jeśli chcesz spotkać się z nami osobiście, to Jawor, Oleśnica, Bolków i Legnica będą najlepszym miejscem na bezpośrednie spotkanie. Osobom spoza Dolnego Śląska w pierwszej kolejności proponujemy kontakt e-mailowy lub telefoniczny, tak abyśmy mogli ustalić oczekiwania i określić najodpowiedniejszy dla obu stron plan działania.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW