Google Trends

Google Trends to narzędzie, które inspiruje SEO copywriterów do tego, by tworzyli interesujące i unikalne treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki oraz potrzeb Internautów. Dzięki niemu można stworzyć listę artykułów na bloga, która zdobędzie uznanie wśród użytkowników. Wykorzystując jego potencjał, można stworzyć skuteczną kampanię content marketingową.

Czym jest Google Trends i w jaki sposób działa?

Google Trends pozwala śledzić najbardziej popularne zapytania wpisywane w oknie przeglądarki. Z jego pomocą można zweryfikować trendy obowiązujące w sieci. Niestety wyniki przedstawione na wykresie nie uwzględniają wszystkich wyników wpisanych dla danej frazy, są jedynie poglądowe. Tutaj wynik zero nie oznacza, że żadna osoba nie wpisała konkretnej frazy w wyszukiwarce, ale wskazuje na brak popularności.

Narzędzie jest proste w użytkowaniu, z jego obsługą poradzi sobie każdy. W jednym z okienek należy wpisać frazę kluczową, która ma być poddana analizie. W drugim znajdziemy zapytania, które pojawiały się najczęściej w ubiegłym roku.

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Co ciekawe, Google Trends umożliwia porównanie ze sobą kilku haseł czy też weryfikację, które z nich cieszyły się największą popularnością w poszczególnych państwach lub regionach. Druga z przedstawionych opcji wydaje się użyteczna przy pozycjonowaniu lokalnym. Na przykład: w wyszukiwarce wpisujemy sukienka i porównujemy je ze słowem spódnica. Następnie możemy wybrać czy interesuje nas trend globalny, czy też w konkretnym kraju. W kolejnym kroku ustawiamy przedział czasowy i wybieramy kategorię znaczeniową diagnozowanego słowa kluczowego. Ponadto istnieje jeszcze opcja wyboru źródła wyszukiwania (YouTube, Google…).

Jak skutecznie promować markę w Internecie, korzystając z Google Trends?

By wychwycić trendy panujące w branży, warto na początku pochylić się nad słowami kluczowymi. W tym celu dobrze jest skorzystać z innych narzędzi, które pomogą stworzyć precyzyjną listę najbardziej popularnych fraz. Dzięki temu firmowa strona internetowa będzie mogła skutecznie walczyć z rynkowymi liderami. Kiedy spis najważniejszych haseł będzie gotowy, czas rozpocząć pracę z Google Trends.

Na początku zaleca się, by przeanalizować słowa kluczowe, które przodują w sieci w przeciągu ostatnich miesięcy i ocenić czy w jakikolwiek sposób uda się je dopasować do Twojego przedsiębiorstwa. Jeśli można je zgrabnie skorelować z tematyką biznesu, trzeba  zadbać o unikalny content bazujący na tych hasłach. Należy stworzyć kilka artykułów na bloga, przygotować filmik na YouTuba i opublikować posty w social mediach. Pod żadnym pozorem nie wolno zapomnieć o SEO. Ważne, by wszystkie wpisy były przyjazne dla użytkowników, jak i dla botów. W ten sposób można zdobyć wyższą pozycję w Google.

Jeśli ogólne trendy nie wpisują się w działalność firmy, powinno się zweryfikować podpowiedzi, które wyświetlą się w Google Trends. Później warto się zastanowić nad treścią wpisów blogowych czy też infografik i video udostępnianych w mediach społecznościowych. Muszą one być nie tylko ciekawe z punktu widzenia odbiorców, ale przede wszystkim zgodne z wytycznymi Google. W innym razie podejmowane czynności okażą się bezowocne. Zaleca się, by wykorzystać te hasła, których popularność dopiero wzrasta.

Kolejną istotną kwestią z punktu widzenia kampanii promocyjnych prowadzonych w Internecie jest wykorzystanie Google Trends do sprawdzenia, czy interesująca nas fraza ma charakter sezonowy. Może się bowiem okazać, że niektóre hasła wykazują tendencję zwyżkową jedynie w określonych porach roku. Dzięki temu można zoptymalizować budżet przeznaczony na akcję promocyjną prowadzoną za pośrednictwem płatnej reklamy, np. Google Ads. Przykładem takiego sformułowania mogą być ozdoby świąteczne, które będą popularne w okolicach świąt Bożego Narodzenia czy Wielkanocy.

Ostatnim zagadnieniem związanym z prowadzeniem własnego biznesu przy wykorzystaniu Google Trends jest wybór lokalizacji sklepu stacjonarnego lub biura. Dzięki możliwości wyselekcjonowania najpopularniejszych fraz w regionie można zdecydować się na województwo, w którym występuje największe zainteresowanie konkretnymi produktami czy usługami. W ten sposób można skutecznie zwiększyć osiągane przez firmę przychody poza Internetem.

Google Trends vs. SEO

Google Trends podobnie jak SEO polega na nieustannym monitorowaniu zmieniających się trendów czy pozycji rankingowych. W tym celu trzeba ciągle analizować konkurencję i zachowania konsumentów. Narzędzie Google może wspomóc pozycjonowanie pod kątem diagnostyki innych przedsiębiorstw z tej samej branży. W ten sposób można zaobserwować wzloty i upadki konkurentów, które mogą stać się inspiracją do zbudowania własnej niepowtarzalnej marki. Ważne, by podejmując walkę z innymi firmami, nie zatracić własnej tożsamości i stworzyć indywidualny styl komunikacji z potencjalnymi klientami.

Jeśli zależy Ci na maksymalnym wykorzystaniu potencjału Twojej marki i nie wiesz, w jaki sposób skutecznie walczyć z konkurencją w sieci, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci wyjść naprzeciw najnowszym trendom zgodnie z zasadami SEO. Dodatkowo stworzymy dla Ciebie unikalną kampanię content marketingową, która wzniesie Twój biznes na wyższy poziom.

Czy jesteś gotów wyjść na pojedynek i trafić na pierwsze miejsce?

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW