Pozycjonowanie Produktu

Pozycjonowanie produktu to jedno z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych zadań, które stoją przed każdym producentem, czy też ogólniej mówiąc przedsiębiorcą. Tworząc produkt, należy się zastanowić nad tym, w jaki sposób ma się on wyróżniać na tle konkurencji, by przekonać do siebie potencjalnych klientów. Nie chodzi tu jedynie o walory estetyczne czy smakowe, ale przede wszystkim o wartość dodaną. Te wszystkie decyzje i ustalenia powinny zostać podjęte przed rozpoczęciem kampanii marketingowej.

Co to jest pozycjonowanie produktu?

Pozycjonowanie produktów to inaczej kreowanie wizerunku wybranej oferty w taki sposób, by przekonać klienta do zakupu i zyskać przewagę nad konkurencję. Na pozycję produktu wpływają spostrzeżenia konsumentów, ich wrażenia oraz emocje, które przeżywają podczas korzystania z danej rzeczy.

Dotrzyj do nowych klientów w twojej okolicy.

ZWIĘKSZYMY WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

Przygotowanie strategii dla nowego produktu

Pozycjonowanie produktu umożliwia stworzenie wizji produktu w umyśle potencjalnych klientów, kładąc nacisk na określone cechy. David Aaker, amerykański uczony, wyróżnił kilka strategii pozycjonowania produktu.

  1. Cecha: produkt musi wyróżniać unikalna cecha, która jest bardzo ważna dla klienta; dzięki niej produkt staje się cenny w jego oczach.
  2. Wysokość ceny: wysoka cena pozwala niektórym poczuć się elitą; nieco wyższa wskazuje na lepszą jakość w stosunku do najtańszych produktów; niska cena oznacza dostępność.
  3. Wykorzystanie lub zastosowanie: sugerowanie klientom sposobu wykorzystania produktu, a także zaproponowanie nowych zastosowań.
  4. Użytkownicy produktu: osoba reklamująca przedmiot sugeruje pewne cechy; wprowadzenie oferty na bardzo mały segment rynku.
  5. Klasa lub rodzaj produktu: łączenie nowych informacji z powszechnie już znanymi.
  6. Konkurencja: pośrednie lub bezpośrednie porównanie do liderów.

Wybierając jedną z powyższych technik, można pokazać klientowi to, czego szuka w konkretnym produkcie, odkrywając równocześnie jego ukryte motywacje, np. aspiracje. By odnieść sukces, trzeba odnaleźć lukę na rynku.

Pozycjonowanie produktu na rynku — najważniejsze zasady

Kreowanie obrazu produktu w umyśle grupy docelowej powinno opierać się na jednej, maksymalnie dwóch właściwościach, które czynią go wyjątkowym. Koncepcja definicji powinna być jak najprostsza, by można było ją łatwo zapamiętać i zrozumieć. Wprowadzając nowy produkt, nie warto kopiować pomysły i wzorować się na konkurencji. W tej sytuacji należy postawić na kreatywność. Tylko w ten sposób można się wyróżnić w tłumie i powalczyć o pozycję lidera.

Wizja produktu musi być wiarygodna, a przekaz szczery. Nie ma nic gorszego od niespełnionej obietnicy. Klienci nie wybaczają takich sytuacji. Gdy produkt ich rozczaruje, nigdy więcej już go nie wybiorą. Co więcej, zadbają o to, by inni się o tym dowiedzieli i nie skorzystali z oferty.

Na czym polega strategia produktu?

Strategia produktowa pozwala dostosować produkt do potrzeb odbiorców, dopasowując się do zachodzących zmian. Co ciekawe jest to proces, który towarzyszy przez cały cykl życia produktu, począwszy od powstania jego koncepcji, aż po wycofanie z rynku. Obejmuje ona:

  • określenie wszystkich właściwości produktu (cech fizycznych, jakości i korzyści);
  • postrzeganie użyteczności przez nabywcę poprzez opakowanie, gwarancję czy obsługę posprzedażową;
  • stworzenie struktury asortymentowej (rodzaje i odmiany oferty);
  • planowanie i monitorowanie kolejnych faz życia produktu;
  • kreowanie nowych potrzeb i rozwiązań.

By osiągnąć określone cele i osiągać większe zyski, przedsiębiorstwo musi opracować przemyślaną strategię, uwzględniają jak najwięcej możliwych scenariuszy. W ten sposób można zminimalizować koszty, a także ryzyko niepowodzenia. Dzięki strategii produktowej można sprecyzować obszary inwestycyjne i wybrać te, które rokują największe szanse. W wyniku podejmowanych działań można osiągnąć zrównoważony rozwój i zdobyć ugruntowaną pozycję na rynku, niezależnie od zachodzących zmian.

Pozycjonowanie produktu we współpracy z agencją marketingową

Współczesny rynek jest przepełniony bogactwem różnorodnych ofert. Prawie każdy produkt posiada swoje odpowiedniki, co znacznie utrudnia samodzielną promocję. Skuteczne pozycjonowanie produktów można osiągnąć, decydując się na skorzystanie z usług agencji marketingowej. Pracujący w niej specjaliści doradzą i pomogą wyróżnić ofertę na tle rosnącej konkurencji w taki sposób, by przekonać do niej jak największą liczbę konsumentów.

Jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi, umożliwiających opracowanie skutecznych przekazów reklamowych jest segmentacja rynku. Polega ona na wyselekcjonowaniu konkretnych grup konsumentów, których potrzeby i pragnienia są zbieżne z obietnicą, którą daje produkt. Segmenty rynkowe tworzy się na podstawie takich zmiennych jak np.:

  • płeć,
  • wiek,
  • wykształcenie,
  • styl życia,
  • zawód,
  • temperament,
  • osobowość.

Dokonanie takiego podziału pozwala na znalezienie nisz, dzięki którym produkt staje się unikalny w porównaniu do podobnych ofert.

Agencja marketingowa pomaga stworzyć kompleksową i wielokanałową kampanię, która przynosi bardziej spektakularne efekty niż prowadzenie samodzielnej kampanii w ramach przedsiębiorstwa. Jeśli zależy Ci na tym, by skutecznie walczyć z konkurencją, skontaktuj się z nami i wskocz na wyższy poziom pozycjonowania. Pomożemy Ci stworzyć i rozbudować stronę internetową, doradzimy w jaki sposób prowadzić skuteczne kampanie internetowe, a także zadbamy o Twoje treści.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW