Google Analytics

Google Analytics to jedno z ważniejszych narzędzi wspomagających działania SEO prowadzone na stronie internetowej. Bez niego niemożliwa jest weryfikacja podjętej strategii i planowanie kolejnych rozwiązań. Posiadanie konta nie wiąże się z żadnymi kosztami, a bezpłatne statystyki umożliwiają szczegółową analizą ruchu na stronie internetowej.

Co to jest Google Analytics i jakie korzyści daje Twojej firmie?

Statystyki Google są cennym źródłem wiedzy o osobach, które odwiedzają Twoją witrynę online. By uzyskać dostęp do takich informacji, należy założyć konto i powiązać je z wybranym serwisem. Umieszczony na stronie www kod JavaScript, pobiera dane o użytkownikach i przesyła je do Google Analytics. W ten sposób śledzone jest zachowanie odwiedzających stronę www. Dzięki zdobytym danym można dowiedzieć się o:

  • czasie spędzonym na konkretnej podstronie;
  • ilości odwiedzonych zakładek;
  • typach systemów operacyjnych;
  • rodzaj używanych przeglądarek;
  • urządzeniach preferowanych przez użytkowników;
  • szerokości geograficznej, w której przebywają Internauci;
  • sposobie trafienia do witryny (linki, bezpośrednio wpisany adres, wyszukiwarka).

Wymienione wyżej informacje powinny być skrupulatnie przeanalizowane i zinterpretowane, by móc poprawić pozycję w Google i przygotować efektywną kampanię SEO. Dostosowanie witryny do wymogów stawianych przez algorytmy, a także użytkowników, zwiększa szanse firmy na osiągnięcie sukcesu w sieci, zwiększenie przychodów oraz ugruntowanie pozycji marki na rynku. Z tego powodu warto wykorzystać potencjał Google Analytics i zadbać o lepszy rozwój przedsiębiorstwa. Wyższe zyski ze sprzedaży zmotywują pracowników do bardziej efektywnej pracy i wyzwolą w nich większą kreatywność.

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Jak zbierać informacje w Internecie za pomocą Google Analytics?

By wykorzystać szanse, jakie dają statystyki Google, konieczne jest posiadanie konta Google, za pomocą którego można dodać stronę www do Google Analytics. W tym celu należy zalogować się na stronie www.google.com/analytics/. Następnie trzeba wejść w zakładkę Administracja i wybrać Nowe konto. W kolejnym kroku podaje się nazwę konta oraz adres domeny. W rezultacie zostanie wygenerowany kod, który umieszcza się na wszystkich podstronach witryny. Zaleca się, by instalację kodu powierzyć webmasterowi odpowiedzialnemu za opiekę nad serwisem.

 

Rodzaje raportów, które można wygenerować w Google Analytics

Narzędzie pozwala wygenerować różnorodne raporty, które obrazują szerokie spektrum informacji i wskazówek związanych z prowadzeniem strony internetowej.

  • Na żywo

W tej zakładce można śledzić użytkowników, którzy aktualnie odwiedzają witrynę. Obserwując ruch na stronie widać, gdzie znajdują się Internauci, w jaki sposób trafili do serwisu, jakie strony cieszą się w danym momenciem zainteresowaniem czy też ilość odwiedzających.

  • Odbiorcy

Tutaj można poznać dane geograficzne, rozeznać ile osób powraca na stronę, z jakiego rodzaju systemu i urządzeń korzystają osoby korzystające z witryny. Analiza tych informacji ułatwia podjęcie konkretnych kroków w zakresie rozbudowy strony www. Jeżeli ze strony korzystają obcokrajowcy, warto stworzyć nową wersję językową. Z kolei rodzaj wyszukiwarki czy typ urządzeń, z których korzystają odwiedzający, wskazują na, co warto zwrócić uwagę podczas dostosowania strony www do potrzeb robotów i ludzi.

  • Pozyskiwanie

W tym miejscu weryfikuje się kanały, które odgrywają największą rolę w generowaniu ruchu na stronie, zarówno płatnego, jak i bezpłatnego. Wyróżnia się następujące źródła:

  1. bezpośrednie po wpisaniu w oknie przeglądarki (Direct);
  2. odwiedziny na podstawie bezpłatnych wyników wyszukiwania (Organic Search);
  3. przekierowania na stronę z innych witryn (Referral);
  4. przeniesienie do serwisu za pomocą social mediów (Social);
  5. wejścia spowodowane kliknięciem na płatną reklamę (Paid Search).

Dzięki funkcjom znajdującym się w tej zakładce uzyskuje się informacje związane z ilością wejść pochodzących z poszczególnych kanałów, poznaje się źródła przekierowujące na stronę oraz typ wyszukiwarki.

  • Ruch w Google

Analiza statystyk związanych z ruchem w Google obrazuje nie tylko procentowy udział wejść z wyszukiwarki, ale umożliwia obserwację zmian zachodzących w liczbie odwiedzin. Nagły spadek może sugerować, że roboty nałożyły karę na stronie lub informuje o dużej ilości błędów powodujących spadek w rankingu.

  • Ruch organiczny

Przyglądając się bliżej tym danym, można w prosty sposób dowiedzieć się, które podstrony zostały najlepiej zoptymalizowane pod kątem SEO.

  • Zachowanie

Śledzenie tych danych obrazuje jakie strony są najczęściej odwiedzane oraz pozwala monitorować współczynnik odrzuceń. Jeśli treść jest mało interesująca, użytkownik szybko porzuca serwis. W ten sposób witryna traci na wartości. Z tego powodu warto zadbać o wysokiej jakości content, który będzie spełniał wytyczne SEO.

 

  • Z kim warto współpracować?

Raport Wszystkie odesłania informuje o kanałach, które generują ruch na stronie internetowej firmy. Współpracując z innymi witrynami, można skutecznie zwiększyć ruch w serwisie, a tym samym uzyskać wyższą pozycję w rankingu.

Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w Google, a TOP 3 jest Twoim marzeniem, napisz lub zadzwoń i skorzystaj z fachowej pomocy naszego analityka Google. Dzięki niemu zrealizujesz swoje cele biznesowe, wkraczając w nowy wymiar przedsiębiorczości.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW