Pozycjonowanie Marki

Pozycjonowanie marki pomaga wyr├│┼╝ni─ç si─Ö na rynku i uzyska─ç przewag─Ö nad konkurencj─ů. W wyniku prowadzonych dzia┼éa┼ä oferta jest postrzegana jako bardziej atrakcyjna w por├│wnaniu do innych. W tym celu nale┼╝y stworzy─ç przekaz, kt├│ry skutecznie odpowie na potrzeby grupy docelowej. Powinien on by─ç sp├│jny z filozofi─ů marki oraz identyfikacj─ů wizualn─ů przedsi─Öbiorstwa. Najwa┼╝niejsze jednak w pozycjonowaniu marki jest to, w jaki spos├│b postrzegaj─ů j─ů konsumenci i jakie wywo┼éuje u nich emocje.

Analiza marki i budowanie to┼╝samo┼Ťci

Przed rozpocz─Öciem pozycjonowania marki i zagnie┼╝d┼╝ania jej w pod┼Ťwiadomo┼Ťci odbiorc├│w nale┼╝y j─ů zdefiniowa─ç, czyli okre┼Ťli─ç jej cechy. W ten spos├│b ┼éatwiej b─Ödzie stworzy─ç efektowny komunikat, kt├│ry przekona odbiorc├│w i pozwoli si─Ö wyr├│┼╝ni─ç. Na pocz─ůtku warto odpowiedzie─ç sobie na nast─Öpuj─ůce pytania:

  • Kim jest marka? Kobiet─ů, m─Ö┼╝czyzn─ů, dzieckiem?
  • Jakim j─Özykiem si─Ö pos┼éuguje?
  • W co wierzy? Jakimi warto┼Ťciami si─Ö kieruje?
  • Czym si─Ö zajmuje?

Udzielenie odpowiedzi na powy┼╝sze kwestie pomo┼╝e spersonalizowa─ç mark─Ö, ustali─ç jej to┼╝samo┼Ť─ç. Dzi─Öki temu stanie si─Ö ona wiarygodna w oczach potencjalnych klient├│w, a jej przekaz zyska uznanie. To jedyna droga do zbudowania pozytywnego wizerunku i umocnienia swojej pozycji na rynku.

Dotrzyj do nowych klient├│w w twojej okolicy.

ZWI─śKSZYMY WIDOCZNO┼Ü─ć TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

Na czym polega pozycjonowanie marki?

By lepiej zrozumie─ç zagadnienie, warto przenalizowa─ç przekaz dowolnej marki. Na przyk┼éad has┼éo Johnson&Johnson Dbamy o Ciebie ka┼╝dego dnia, od dnia narodzin stawia j─ů jako eksperta w zakresie piel─Ögnacji sk├│ry i cia┼éa os├│b w ka┼╝dym wieku. Proponuje kompleksow─ů piel─Ögnacj─Ö na ka┼╝dym etapie ┼╝ycie. Oferuje kosmetyki do piel─Ögnacji sk├│ry niemowl─ůt, m┼éodzie┼╝y i doros┼éych, dermokosmetyki, produkty do higieny jamy ustnej i higieny intymnej, a tak┼╝e r├│┼╝nego rodzaju plastry. Ponadto koncern produkuje r├│wnie┼╝ sprz─Öt medyczny i farmaceutyki. W ten spos├│b towarzyszy konsumentom przez ca┼ée ┼╝ycie, od narodzin do ┼Ťmierci. Spe┼énia swoj─ů obietnic─Ö. Ponadto posiada sw├│j instytut i zatrudnia naukowc├│w, kt├│rzy przeprowadzaj─ů liczne badania, by zwi─Ökszy─ç komfort ┼╝ycia.

W tym przypadku empatia, komfort i ┼╝yczliwo┼Ť─ç stanowi─ů Reason To Belive (RTB), kt├│ry odgrywa kluczow─ů rol─Ö w pozycjonowaniu marki. Spe┼énienie obietnicy to najwa┼╝niejszy cel ka┼╝dej marki. To punkt wyj┼Ťciowy do opracowania skutecznego planu promocji i pozycjonowania marki.

Pozycjonowanie marki ÔÇô na co zwr├│ci─ç uwag─Ö

Fundament pozycjonowania marki jest Insight, czyli potrzeba cz┼éonk├│w grupy docelowej. Nie chodzi tu jednak o zwyk┼ée zaspokojenie np. pragnienia czy g┼éodu, ale o dostarczenie g┼é─Öbszych dozna┼ä. Poznanie prawdziwych potrzeb potencjalnych klient├│w oraz ich najistotniejszych problem├│w pozwala skonstruowa─ç przekaz, kt├│ry przeprowadzi ich przez ┼Ťcie┼╝k─Ö zakupow─ů i skutecznie zbije obiekcje. Umieszczenie klienta w centrum i skupienie si─Ö wy┼é─ůcznie na nim umo┼╝liwia skuteczne dotarcie do odbiorc├│w poprzez analiz─Ö jego zachowa┼ä.

Analiza zachowa┼ä konsument├│w to najlepsze ┼║r├│d┼éo inspiracji dla os├│b zajmuj─ůcych si─Ö marketingiem. Dzi─Öki obserwacji ludzi mo┼╝na dostrzec ich problemy i pom├│c im je rozwi─ůza─ç. Sp├│jrzmy, w jaki spos├│b dokona┼éa tego marka Winiary:

  • Insight konsumencki: Brak pomys┼éu na obiad.
  • Propozycja marki Winiary: Pomo┼╝emy Ci przygotowa─ç szybki obiad, kt├│rym zachwycisz swoich domownik├│w.
  • Take Out: Moja rodzina b─Ödzie najedzona i szcz─Ö┼Ťliwa.
  • Racjonalna korzy┼Ť─ç: szybki obiad
  • Korzy┼Ť─ç emocjonalna: poczucie syto┼Ťci, szcz─Ö┼Ťcia, rado┼Ťci, zadowolenia
  • RTB: Pomys┼é na… to p├│┼éprodukt, kt├│ry po dodaniu kilku sk┼éadnik├│w umo┼╝liwia przygotowanie pe┼énowarto┼Ťciowego posi┼éku.
  • Esencja marki: Niezawodna pomoc w kuchni, gdy brakuje Ci pomys┼é├│w lub czasu na urozmaicenie domowego menu.

W ┼╝yciu ka┼╝dej pani domu przychodzi moment, w kt├│rym nie wie co przygotowa─ç na obiad. Wraz z up┼éywem czasu narasta w niej frustracja. Z jednej strony wie, ┼╝e za chwil─Ö domownicy przyb─Öd─ů do domu i b─Öd─ů g┼éodni, z drugiej kompletnie nie ma ochoty na sp─Ödzenie czasu w kuchni. Jej g┼éowa jest zaj─Öta zupe┼énie czym┼Ť innym. W takiej sytuacji przychodzi marka Winiary, oferuj─ůc Pomys┼é na… Gospodyni ma podany przepis, na podstawie kt├│rego mo┼╝e przygotowa─ç nieskomplikowane danie. Dzi─Öki temu m─ů┼╝ i dzieci nie b─Öd─ů rozczarowane, a ona zyska uznanie w ich oczach. Brzmi zach─Öcaj─ůco?

Strategia marki ÔÇô jak j─ů przygotowa─ç?

By zbudowa─ç siln─ů mark─Ö, kt├│ra stanie si─Ö wzorem dla innych, nale┼╝y dokona─ç analizy rynku, konkurencji i konsument├│w. Przygl─ůdaj─ůc si─Ö tym danym, mo┼╝na stworzy─ç portret klienta idealnego, a nast─Öpnie dostosowa─ç do niego przekaz, kt├│ry stanie si─Ö fundamentem strategii marki. Na podstawie przes┼éania i konkretnego odbiorcy mo┼╝na stworzy─ç skuteczny komunikat. Marka powinna dostosowa─ç sw├│j ton i s┼éownictwo do j─Özyka, kt├│rym na pos┼éuguje si─Ö grupa docelowa. Inaczej komunikuje si─Ö m┼éodzie┼╝, a inaczej menagerowie. Ponadto przekaz powinien pojawia─ç si─Ö w miejscach, w kt├│rych przebywa klient idealny. Bardzo istotny jest prawid┼éowy wyb├│r kana┼é├│w komunikacyjnych. Mo┼╝e to by─ç np. kana┼é Youtube, portal spo┼éeczno┼Ťciowy czy plotkarski. Co wi─Öcej, wszystkie dzia┼éania powinny by─ç ze sob─ů sp├│jne i przedstawia─ç korzy┼Ťci p┼éyn─ůce dla potencjalnych klient├│w.

Pozycjonowanie marki w sieci nie jest prostym zadaniem, dlatego warto skorzysta─ç z porad agencji zatrudniaj─ůcych specjalist├│w od marketingu internetowego. Osoby zajmuj─ůc─ů si─Ö t─ů dziedzin─ů potrafi─ů efektywnie porusza─ç si─Ö w Internecie i korzysta─ç z najnowszych technologii, kt├│re u┼éatwiaj─ů dotarcie do wyselekcjonowanej grupy docelowej. Je┼Ťli marzysz o tym, by sta─ç si─Ö legend─ů podobn─ů do Coca-Coli czy Pepsi, napisz do nas, a my pomo┼╝emy Ci wypozycjonowa─ç Twoj─ů mark─Ö i stworzy─ç strategi─Ö, dzi─Öki kt├│rej staniesz si─Ö tygrysem biznesu.

Nie szukaj ju┼╝ wi─Öcej agencji marketingowej. Bowiem w┼éa┼Ťnie j─ů znalaz┼ée┼Ť.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW