Pozycjonowanie Marki

Pozycjonowanie marki pomaga wyróżnić się na rynku i uzyskać przewagę nad konkurencją. W wyniku prowadzonych działań oferta jest postrzegana jako bardziej atrakcyjna w porównaniu do innych. W tym celu należy stworzyć przekaz, który skutecznie odpowie na potrzeby grupy docelowej. Powinien on być spójny z filozofią marki oraz identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa. Najważniejsze jednak w pozycjonowaniu marki jest to, w jaki sposób postrzegają ją konsumenci i jakie wywołuje u nich emocje.

Analiza marki i budowanie tożsamości

Przed rozpoczęciem pozycjonowania marki i zagnieżdżania jej w podświadomości odbiorców należy ją zdefiniować, czyli określić jej cechy. W ten sposób łatwiej będzie stworzyć efektowny komunikat, który przekona odbiorców i pozwoli się wyróżnić. Na początku warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Kim jest marka? Kobietą, mężczyzną, dzieckiem?
  • Jakim językiem się posługuje?
  • W co wierzy? Jakimi wartościami się kieruje?
  • Czym się zajmuje?

Udzielenie odpowiedzi na powyższe kwestie pomoże spersonalizować markę, ustalić jej tożsamość. Dzięki temu stanie się ona wiarygodna w oczach potencjalnych klientów, a jej przekaz zyska uznanie. To jedyna droga do zbudowania pozytywnego wizerunku i umocnienia swojej pozycji na rynku.

Dotrzyj do nowych klientów w twojej okolicy.

ZWIĘKSZYMY WIDOCZNOŚĆ TWOJEJ STRONY W GOOGLE NAWET O KILKASET PROCENT

Na czym polega pozycjonowanie marki?

By lepiej zrozumieć zagadnienie, warto przenalizować przekaz dowolnej marki. Na przykład hasło Johnson&Johnson Dbamy o Ciebie każdego dnia, od dnia narodzin stawia ją jako eksperta w zakresie pielęgnacji skóry i ciała osób w każdym wieku. Proponuje kompleksową pielęgnację na każdym etapie życie. Oferuje kosmetyki do pielęgnacji skóry niemowląt, młodzieży i dorosłych, dermokosmetyki, produkty do higieny jamy ustnej i higieny intymnej, a także różnego rodzaju plastry. Ponadto koncern produkuje również sprzęt medyczny i farmaceutyki. W ten sposób towarzyszy konsumentom przez całe życie, od narodzin do śmierci. Spełnia swoją obietnicę. Ponadto posiada swój instytut i zatrudnia naukowców, którzy przeprowadzają liczne badania, by zwiększyć komfort życia.

W tym przypadku empatia, komfort i życzliwość stanowią Reason To Belive (RTB), który odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu marki. Spełnienie obietnicy to najważniejszy cel każdej marki. To punkt wyjściowy do opracowania skutecznego planu promocji i pozycjonowania marki.

Pozycjonowanie marki – na co zwrócić uwagę

Fundament pozycjonowania marki jest Insight, czyli potrzeba członków grupy docelowej. Nie chodzi tu jednak o zwykłe zaspokojenie np. pragnienia czy głodu, ale o dostarczenie głębszych doznań. Poznanie prawdziwych potrzeb potencjalnych klientów oraz ich najistotniejszych problemów pozwala skonstruować przekaz, który przeprowadzi ich przez ścieżkę zakupową i skutecznie zbije obiekcje. Umieszczenie klienta w centrum i skupienie się wyłącznie na nim umożliwia skuteczne dotarcie do odbiorców poprzez analizę jego zachowań.

Analiza zachowań konsumentów to najlepsze źródło inspiracji dla osób zajmujących się marketingiem. Dzięki obserwacji ludzi można dostrzec ich problemy i pomóc im je rozwiązać. Spójrzmy, w jaki sposób dokonała tego marka Winiary:

  • Insight konsumencki: Brak pomysłu na obiad.
  • Propozycja marki Winiary: Pomożemy Ci przygotować szybki obiad, którym zachwycisz swoich domowników.
  • Take Out: Moja rodzina będzie najedzona i szczęśliwa.
  • Racjonalna korzyść: szybki obiad
  • Korzyść emocjonalna: poczucie sytości, szczęścia, radości, zadowolenia
  • RTB: Pomysł na… to półprodukt, który po dodaniu kilku składników umożliwia przygotowanie pełnowartościowego posiłku.
  • Esencja marki: Niezawodna pomoc w kuchni, gdy brakuje Ci pomysłów lub czasu na urozmaicenie domowego menu.

W życiu każdej pani domu przychodzi moment, w którym nie wie co przygotować na obiad. Wraz z upływem czasu narasta w niej frustracja. Z jednej strony wie, że za chwilę domownicy przybędą do domu i będą głodni, z drugiej kompletnie nie ma ochoty na spędzenie czasu w kuchni. Jej głowa jest zajęta zupełnie czymś innym. W takiej sytuacji przychodzi marka Winiary, oferując Pomysł na… Gospodyni ma podany przepis, na podstawie którego może przygotować nieskomplikowane danie. Dzięki temu mąż i dzieci nie będą rozczarowane, a ona zyska uznanie w ich oczach. Brzmi zachęcająco?

Strategia marki – jak ją przygotować?

By zbudować silną markę, która stanie się wzorem dla innych, należy dokonać analizy rynku, konkurencji i konsumentów. Przyglądając się tym danym, można stworzyć portret klienta idealnego, a następnie dostosować do niego przekaz, który stanie się fundamentem strategii marki. Na podstawie przesłania i konkretnego odbiorcy można stworzyć skuteczny komunikat. Marka powinna dostosować swój ton i słownictwo do języka, którym na posługuje się grupa docelowa. Inaczej komunikuje się młodzież, a inaczej menagerowie. Ponadto przekaz powinien pojawiać się w miejscach, w których przebywa klient idealny. Bardzo istotny jest prawidłowy wybór kanałów komunikacyjnych. Może to być np. kanał Youtube, portal społecznościowy czy plotkarski. Co więcej, wszystkie działania powinny być ze sobą spójne i przedstawiać korzyści płynące dla potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie marki w sieci nie jest prostym zadaniem, dlatego warto skorzystać z porad agencji zatrudniających specjalistów od marketingu internetowego. Osoby zajmującą się tą dziedziną potrafią efektywnie poruszać się w Internecie i korzystać z najnowszych technologii, które ułatwiają dotarcie do wyselekcjonowanej grupy docelowej. Jeśli marzysz o tym, by stać się legendą podobną do Coca-Coli czy Pepsi, napisz do nas, a my pomożemy Ci wypozycjonować Twoją markę i stworzyć strategię, dzięki której staniesz się tygrysem biznesu.

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW