Audyt UX

Miejsce w TOP3 w Google to pierwszy krok do osiągnięcia wysokich zysków ze sprzedaży produktów i usług. Aby strona internetowa zdobyła tak wysoką pozycję, należy zadbać o to, by była ona w 100% użyteczna z punktu widzenia użytkownika. Witryna musi przeprowadzić konsumenta bez żadnych utrudnień przez ścieżkę zakupową. Jeżeli klient spotka na niej trudności, może bardzo szybko opuścić serwis i dokonać zakupu u konkurencji. Jeśli zależy Ci na tym, by zmniejszyć współczynnik odrzuceń i wyprzedzić inne firmy z Twojej branży, przeprowadź audyt UX w Twoim e-sklepie.

Co to jest audyt UX?

UX to skrót od angielskiego zwrotu user experience, który w dosłownym tłumaczeniu oznacza doświadczenie użytkownika. Co to oznacza w praktyce? W trakcie odwiedzin strony www Internauta ma się czuć swobodnie. Korzystanie z serwisu ma być intuicyjne i zachęcać do podejmowania konkretnych aktywności, np. pobrania materiałów promocyjnych, dokonania transakcji czy wypełnienia formularza.

 

 

Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie

AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

Użyteczność to kryterium oceny strony internetowej, które odzwierciedla, w jakim stopniu witryna odpowiada na potrzeby użytkowników.  Świadczy o tym łatwy dostęp do informacji, prosty sposób wyszukiwania towarów, a także bezproblemowe zamknięcie koszyka zakupowego. Intuicyjna obsługa sprawia, że serwis staje się popularny i systematycznie zyskuje coraz szersze grono odbiorców. Zastanów się, czy Twój witryna przybliża konsumentów do celu? Przetestuj Twój sklep online i sprawdź, czy nie napotykasz żadnych niedogodności podczas robienia zakupów lub wypełniania formularza kontaktowego.

Jeśli coś poszło nie tak podczas Twojej próby konwersji, koniecznie zdecyduj się na audyt. Dzięki niemu otrzymasz kompleksową informację dotyczącą stopnia, w jakim Twoja strona odpowiada realizacji celów oraz oczekiwaniom Internautów. W ten sposób dowiesz się, które elementy trzeba poprawić lub zmienić, by poprawić komfort korzystania z serwisu. Otrzymane wskazówki pomogą Ci rozwinąć biznes i w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje sprzedaż w sieci.

Na czym polegają badania UX? 

Audyt UX bazuje na diagnostyce związanej z dwoma kluczowymi aspektami: użytecznością (usability) i doświadczeniem klienta (user experience). Pierwszy etap to analiza heurystyczna polega ona na weryfikacji wszystkich funkcjonalności, np. wyszukiwarki produktów. Specjaliści oceniają również architekturę informacji na podstawie zasad tworzenia stron www. Z kolei drugi etap dotyczy badania każdego etapu korzystania z witryny oddzielnie. Dzięki temu można wychwycić detale, które w znacząco mogą podnieść konwersję. Technikę tę nazywa się wędrówką poznawczą (ang. cognitive walkthrough). Tutaj specjalista wciela się w rolę użytkownika i próbuje naśladować jego ruchy.

Analiza zachowań konsumenckich to badanie, które obrazuje, w jaki sposób Internauci poruszają się na stronie internetowej. Obserwuje się ruch gałek ocznych, kliknięcia czy scroll mapy. W ten sposób można stwierdzić, które treści są najbardziej interesujące oraz wychwycić miejsca, które stanowią przeszkodę.

Z kolei content experience to technika, której celem jest ocena treści znajdujących się w witrynie. Celem badania jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy teksty i fotografie, pomagają potencjalnym klientom rozwiać wątpliwości, a także, czy ułatwiają znalezienie potrzebnych im informacji.

W wyniku przeprowadzonej diagnostyki przygotowuje się makiety UX, na których umieszcza się elementy, które wymagają korekty. Po wprowadzeniu modyfikacji wykonywane są testy A/B. Dzięki nim można wybrać opcję, która lepiej spełnia wytyczne user experience i poprawia konwersję o większy stopień procentowy.

Jakie błędy UX pojawiają się najczęściej na stronie?

Poniżej znajduje się lista najczęściej występujących błędów w witrynach internetowych. Sprawdź, czy te kwestie dotyczą również Ciebie:

  1. brak filtrów,
  2. brak sortowania,
  3. brak responsywności,
  4. długi czas ładowania serwisu,
  5. lakoniczne opisy,
  6. zbyt rozbudowany formularz,
  7. źle dopasowane słowa kluczowe.

 

Jeśli opisy produktów i usług składają się z 2-3 zdań, są zdecydowanie za krótkie, by zachęcić konsumenta do zakupu. Pamiętaj, że treści związane z ofertą powinny być rozbudowane. Klient nie może dotknąć ani zobaczyć towaru na żywo, dlatego musisz mu go zobrazować za pomocą słów. Ponadto, kategorie znajdujące się na stronie www, powinny odpowiadać zapytaniom wpisywanym w wyszukiwarce. W ten sposób łatwiej będzie zidentyfikować robotom Google i Internautom zawartość serwisu.

Rozbudowane formularze pochłaniają dużo czasu na wypełnienie wszystkich pól i skutecznie zniechęcają do konwersji. Z kolei możliwość sortowani i filtrowania produktów usprawnia proces dodawania produktów do koszyka zakupowego, a tym samym przybliża klienta do dokonania transakcji.

Responsywność strony to możliwość dopasowania sposobu wyświetlania strony www do ekranu monitora. Dzięki temu witryna jest łatwa w obsłudze zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na tradycyjnym komputerze. Natomiast długi czas oczekiwania na załadowanie się strony sprawia, że użytkownik przechodzi do innego serwisu.

Jeśli nie chcesz stracić potencjalnych klientów, przygotuj fenomenalną stronę internetową, które pozwoli Ci generować gigantyczne zyski. Napisz do nas już dziś i zmniejsz ryzyko finansowej katastrowy w Twojej firmie. Pamiętaj, inni też próbują przyciągnąć uwagę konsumentów i nie będą czekać, aż Ty postanowisz wejść do gry. Przygotujemy dla Ciebie obszerny raport, który stanie się Twoim drogowskazem w walce o najwyższą stawkę. Pomożemy Ci udoskonalić Twoją witrynę i pokażemy, w jaki sposób zarabiać więcej.

Zostań mistrzem e-biznesu i zapomnij o szklanym suficie!

Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.

DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW