Szybki przegląd systemów zarządzania treścią (CMS)

cms

Autor: Łukasz

20 listopada 2022

System zarządzania treścią, czyli „CMS”, to aplikacja, która pomaga użytkownikom tworzyć, zarządzać i modyfikować treści cyfrowe. CMS składa się zazwyczaj z dwóch elementów: interfejsu zarządzania treścią (CMI) oraz aplikacji do dostarczania treści (CDA) 

CMI to interfejs front-end, w którym użytkownicy mogą wprowadzać, edytować i zarządzać treścią cyfrową. CDA jest aplikacją back-end, która przechowuje i dostarcza treści do odpowiednich kanałów. Na rynku istnieje wiele różnych typów CMS-ów, z których każdy posiada własny zestaw cech i funkcjonalności 

Rodzaje systemów zarządzania treścią

Istnieją trzy główne rodzaje CMS-ów: własnościowe, open source i hybrydowe 

  • CMS-y własnościowe to zamknięte systemy, które są tworzone i utrzymywane przez jednego sprzedawcę. Systemy te są zazwyczaj sprzedawane w formie licencji lub subskrypcji i są objęte wsparciem ze strony dostawcy. Przykładem autorskiego systemu CMS jest Adobe Experience Manager 
  • Systemy CMS typu open source są bezpłatne i każdy może przyczynić się do ich rozwoju. Systemy te są zazwyczaj tworzone przez społeczność i nie mają wsparcia jednego dostawcy. Przykładami systemów CMS typu open source są WordPress i Drupal 
  • Hybrydowe systemy CMS są połączeniem zarówno własnościowych, jak i otwartych systemów CMS. Oferują one korzyści płynące z obu typów systemów, jednocześnie ograniczając niektóre z zagrożeń. Jednym z przykładów hybrydowego systemu CMS jest Sitecore Experience Platform 

Przykłady popularnych systemów zarządzania treścią 

Skoro już omówiliśmy różne rodzaje systemów zarządzania treścią, przyjrzyjmy się przykładom popularnych CMS-ów w każdej kategorii 

Własne: Adobe Experience Manager, Sitecore Experience Platform, Oracle Web Center Sites Open Source: WordPress, Drupal, Joomla!, TYPO3 Hybrydowy: Sitecore Experience Platform, Acquia Cloud Site Factory, Kentico Cloud Wnioski:  Podsumowując, system zarządzania treścią to aplikacja, która pomaga użytkownikom tworzyć, zarządzać, modyfikować treści cyfrowe. Istnieją trzy główne typy CMS-ów, do których należą systemy własnościowe, open source i hybrydowe. Każdy typ ma swój własny zestaw korzyści i wad, które należy rozważyć przy wyborze systemu dla swojej organizacji. Niektóre przykłady popularnych systemów zarządzania treścią to Adobe Experience Manager, WordPress i Drupal.

Powyższy artykuł jest testem wykorzystania AI

Być może cię zainteresuje

Kampanie DSA: Przewodnik CMO

Kampanie DSA: Przewodnik CMO

Jako CMO wiesz, że strategie oparte na danych są falą przyszłości. Być może słyszałeś o kampaniach Dynamic Search Ads...