SEO Copywriting
SEO copywrting to jedna z dziedzin copywritingu, która zajmuje się tworzeniem treści zgodnych z wymogami wyszukiwarek internetowych i potrzebami użytkowników. Myli się ten, kto sądzi, że pisanie tekstów SEO nie wymaga żadnej kreatywności, gdyż algorytmy Google są głupie. Roboty nieustannie przeszukują Internet, filtrując różnorodne strony. Przed nimi nie ukryje się żaden błąd. Im większa jest jego waga, tym dalszą pozycję uzyskuje witryna w rankingu. Jeśli zostaną wykryte treści skopiowane z innych serwisów lub wartość merytoryczna artykułów będzie kiepska, firma odnotuje poważne straty.
Zarówno specjaliści od SEO, jak i copywriterzy specjalizujący się w tej branży, muszą nieustannie śledzić zmiany, by zapewnić swoim klientom usługi najwyższej klasy. Kiedyś np. uważano, że teksty na stronie powinny krótkie, gdyż użytkownicy nie mają czasu na czytanie. Od kilku lat trend jest wręcz odwrotny. Wydłuża się opisy produktów czy kategorii i opracowuje się długie artykuły na firmowego bloga, by zainteresować odbiorców i dostarczyć im jak najwięcej informacji. Tak rewolucyjne podejście zafundował nam algorytm Panda, który stał się kluczowym drogowskazem w budowaniu atrakcyjnych strategii content marketingowych.
Co to jest SEO copywriting i dlaczego warto go powierzyć specjaliście?
SEO copywriting to technika pisania tekstów zoptymalizowanych pod kątem wytycznych Google, które stawiają na piedestale człowieka i jego potrzeby. Doświadczony copywriter potrafi łączyć psychologię sprzedaży z analizą rynku i zasadami panującymi w Internecie. W ten sposób powstają treści, które przede wszystkim pomagają konsumentom rozwiązać ich problemy.
Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie
AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Tworząc treści, nigdy nie można zapomnieć o człowieku. To on jest NAJWAŻNIEJSZY, ponieważ generuje ruch na stronie oraz decyduje o tym, czy chce nawiązać bliższą relację z markę i jej zaufać. Od jego wyborów w dużej mierze zależy pozycja strony internetowej w wyszukiwarce i losy firmy.
Dobry copywriter potrafi komunikować się zarówno z botami, jak i z konsumentami. Jest świadomy tego, jak ważna jest jego praca, dlatego stara się przygotować komunikaty dostosowane do grupy docelowej. W każdym z nich stara się ułatwić codzienne życie odbiorców oraz subtelnie zachęcić ich do zakupu. Pamiętajmy, że artykuły blogowe, opisy produktów i kategorii, a także tekst w zakładce O nas są nakierowane na sprzedaż.
Może ktoś zatem zapytać: Czy sprzedawca lub handlowiec nie może napisać tekstów na stronę internetową? Owszem, może. Warto jednak odpowiedzieć sobie na kolejne pytanie: Czy te teksty będą zauważalne w wyszukiwarce? Osoba, która tworzy treści na potrzeby Internetu, musi stosować się do wytycznych SEO. Trzeba zachować równowagę między algorytmami a sprzedażą. W przeciwnym razie strona internetowa nie spełni swojego głównego zadania: NIE BĘDZIE SPRZEDAWAĆ. Zastanów się, czy Twoja marka zasługuje na mniejsze zysku i słabą rozpoznawalność na rynku?
Jakie powinny być teksty SEO, by generować niebotyczne zyski?
Jako przedsiębiorca musisz sobie uzmysłowić, że e-commerce nie istnieje bez SEO copywritingu. By wejść na szczyt, trzeba zainwestować w pozycjonowanie i wartościowe treści. No właśnie, w jaki sposób sprawdzić, czy copywriter dobrze wykonał swoją pracę i nie naciągnął firmy na koszty? Oto kilka wskazówek, dzięki którym możesz przetestować otrzymany tekst:
- pomaga czytelnikowi rozwiązać jakiś problem;
- dobrze się go czyta;
- angażuje do działania i daje merytoryczną wiedzę;
- znajduje się w nim odnośnik do wybranej podstrony;
- jest odpowiednio nasycony słowami kluczowymi;
- zawiera nagłówek, który przyciąga uwagę;
- śródtytuły są równie interesujące;
- występuje formatowanie (pogrubienia, wypunktowania, podkreślenia…);
- title ułatwia indeksowanie strony;
- description zachęca do konwersji.
Jeżeli publikacja spełnia wszystkie wymogi, istnieje potężna szansa, że witryna z czasem trafi do TOP 3, by stać się dochodową marką.
W jaki sposób SEO copywriter powinien opisać produkt lub usługę, by przekonać konsumenta do zakupu?
SEO copywriting nie ma nic wspólnego z manipulacją. Nie korzysta się tutaj z nieuczciwych praktyk, nie poniża się konkurencji. Tutaj każdy zasługuje na szacunek, a podejmowane działania powinny być w 100% zgodne z etyką.
Przed przystąpieniem do pisania trzeba poznać grupę docelową, a także dowiedzieć się jak najwięcej o produkcie. Zdobyta wiedza ułatwi przygotowanie treści, które zaciekawią i zachęcą do zakupu, pozostawiając jednocześnie wolny wybór potencjalnym klientom. Uwierz, że jeśli w odpowiedni sposób zostaną zainspirowani, nie będą mogli się powstrzymać i dokonają transakcji.
Sprawdźmy, w jaki sposób przygotować hipnotyzujące treści SEO o piankach tapicerskich. Warto, je scharakteryzować i wytłumaczyć odbiorcom czym się między sobą różnią. Edukacja konsumentów jest bardzo ważna na etapie ścieżki zakupowej, gdyż ułatwia im dokonanie właściwego wyboru. Kiedy potencjalni klienci będą wiedzieli, w czym mogą wybierać, warto pokazać im w jaki sposób mogą wykorzystać gąbkę tapicerską, by ozdobić swoje wnętrze, zrobić strój na bal przebierańców, wykonać mebel czy matę edukacyjną dla dzieci. W ten sposób wyobraźnia uczestników zostanie pobudzona. Ich głowa będzie pełna pomysłów do zrealizowania. Sam się przekonasz, że nagle wzrośnie popyt na pianki tapicerskie w Twoim sklepie internetowym.
Czy do tej pory SEO copywriting był dla Ciebie całkiem obcy?
Czas to zmienić, by zwiększyć zasięg w sieci i stać się jedną z najbardziej popularnych marek na rynku. Jeśli nie brak Ci odwagi, by skorzystać z usług specjalisty i wywindować sprzedaż na wyższy poziom, chwyć za telefon i dzwoń. Specjalnie dla Ciebie opracujemy plan i pomożemy Ci zwyciężyć w walce z konkurencją.
Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.
DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW