Opisy produktów
Opis produktu odgrywa istotną rolę w każdym sklepie internetowym. W dużej mierze to właśnie on decyduje o dokonaniu transakcji zakupowej. Zakupy w sieci różnią się od tradycyjnych. W sklepie możesz przymierzyć ubranie, dotknąć towar, powąchać go, a czasem nawet skosztować. Co więcej, sprzedawca pozwoli Ci przetestować sprzęt i chętnie z Tobą porozmawia.
A jak to wygląda w sieci? Możesz zobaczyć zdjęcia produktów. Niestety tutaj pojawia się pierwszy problem: percepcja kolorów zależy od ustawień ekranu monitora. Bardzo często barwy prezentowane na fotografii nieznacznie różnią się od rzeczywistych. Po drugie zakupy robione z dowolnego miejsca na ziemi, uniemożliwiają Ci dotknięcie towaru. Nie możesz ocenić czy tkanina jest odpowiednio miękka lub, czy faktura płytki jest wystarczająco chropowata, by się na niej nie pośliznąć, biegnąc w skarpetach. Ponadto nie masz możliwości skosztowania żywności, przymierzenia ubrania, jak również przetestowania sprzętu czy kosmetyków. Nie powąchasz perfum ani świec. Jednym słowem kupujesz w ciemno.
Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie
AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Co prawda, zawsze możesz zwrócić towar, ale przecież nie to jest Twoim celem. Podobnie jest z Twoimi klientami. Jako właściciel e-sklepu musisz zadbać o atrakcyjne i angażujące opisy produktów. Dzięki nim przeprowadzisz konsumentów przez ścieżkę zakupową, dostarczysz im wystarczających informacji o Twojej ofercie i odnotujesz wzrost sprzedaży. W ten sposób skutecznie zmniejszysz ilość zwrotu towaru i umocnisz swoją pozycję na rynku.
Opisy produktów w sklepie internetowym muszą elektryzować konsumentów i rozbudzić w nich pożądanie
Klient, który odwiedza sklep internetowy, musi uzyskać najważniejsze informacje o towarze. Skopiowanie danych technicznych ze strony producenta to dobry pomysł, by skutecznie zniechęcić do kupna większą część potencjalnych klientów. Wielu użytkowników nie ma pojęcia, co oznaczają parametry, które znajdują się pod zdjęciem. Konsumenci chcą się dowiedzieć, jakie korzyści płyną z tych informacji i w jaki sposób produkt odmieni ich życie. W tkwi klucz do całej sprzedaży.
Tworzenie opisów produktów wymaga zatem nie tylko wiedzy produktowej, ale przede wszystkim poznania prawdziwych motywacji zakupowych klienta. Jeśli odkryjesz, co tak naprawdę kieruje Twoją grupą docelową, że jest gotowa wydać swoje ciężko zarobione pieniądze, masz szansę zarabiać więcej. Dlatego tak ważna jest komunikacja z klientem i analiza rynku.
Każdy tekst musi przyciągać uwagę użytkowników i odpowiadać na pytania, które pojawiają się w ich głowie. Warto zatem pisać rozbudowane opisy produktów, które dostarczą kompleksowej informacji i będą oddziaływać na zmysły oraz emocje Internautów.
Dobry opis produktu to taki, który nie mówi wprost KUP MNIE
Pisząc opis produktu, nie bądź nachalny. W ten sposób łatwo kogoś zniechęcić lub popsuć sobie reputację, szczególnie jeśli towar nie spełni oczekiwań użytkownika. Przekonaj subtelnie klienta, że Twój produkt jest niezbędny do życia i pozwól mu w to uwierzyć. Nie posuwaj się jednak do manipulacji i nie oszukuj. Jeśli konsument odkryje, że traktujesz go jak marionetkę i próbujesz oszukać, straci zaufanie do marki i skorzysta z oferty konkurencji.
W opisie pobudź jego zmysły. Opisz zapach porannej kawy. Zobrazuj delikatną sukienkę z jedwabiu, która idealnie dopasowuje się do kształtu sylwetki. Spraw, by poczuł smak pysznej herbaty owocowej, która poprawi jego odporność. Wtedy łatwiej będzie mu zobaczyć towar oczami wyobraźni i zdecydować, czy ten zakup pomoże mu rozwiązać jego problem.
Prowadź dialog z klientem i oddziałuj na jego emocje. Nie bój się tego. Przedstaw mu racjonalne powody, dla których powinien zainwestować swoje pieniądze i delikatnie połechtaj jego ego. Dzięki temu pobudzisz jego fantazję i rozbudzisz chęć posiadania wybranej rzeczy. Sam dojdzie do wniosku, że chętnie sfinalizuje sprzedaż, by móc się cieszyć z benefitów, jakie uzyska.
Nawet najlepsze opisy produktów nie zdadzą egzaminu, jeśli nie będą zoptymalizowane pod kątem SEO
Jeśli udało Ci się stworzyć opis produktu, który mógłby przekonać potencjalnego klienta do zakupu, musisz zadbać o jego optymalizację. To konieczne, by użytkownicy mogli go szybko odnaleźć w sieci. Teksty, które spełniają wymogi SEO, osiągają wyższe pozycje w wyszukiwarce. Warto zatem nasycić je słowami kluczowymi. Nie można jednak z tym przesadzić.
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie to najlepiej zdecydować się na long tail, czyli długie frazy, dzięki którym łatwiej wyselekcjonować produkt już na etapie wyszukiwania. Zaleca się, by w title wpisać zielona sportowa bluza damska z kapturem rozmiar s zamiast bluza damska lub bluza sportowa. Im lepiej scharakteryzuje się towar, tym prościej trafić do określonej grupy docelowej.
Stań się odpowiedzialny, zadbaj o opisy produktów w sklepie internetowym
Marzysz o otwarciu własnego sklepu internetowego? A może Twój e-sklep nie przynosi oczekiwanych zysków? Jeśli poważnie myślisz o dużych pieniądzach, zainwestuj w opisy produktów, które będą sprzedawać.
Pokaż światu swoją ofertę i przekonaj go, że dzięki niej może stać się bardziej szczęśliwy. Czy jesteś gotów na to, by Twoja marka dała innym obietnicę długotrwałej pomyślności? Jeśli nie boisz się wziąć odpowiedzialności za słowo dane konsumentom, skontaktuj się z nami już teraz. Pomożemy Ci wzbić się na wyżyny sprzedaży, opracujemy strategię i stworzymy niezwykłe opisy produktów.
Gotowy na nowe możliwości? Zadzwoń lub napisz. Odmienimy Twój sklep i zwiększymy konwersję.
Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.
DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW