Linkbuilding
Niegdyś pozycjonowanie stron kojarzyło się wielu osobom jedynie z pozyskiwaniem odnośników do strony internetowej. Zadanie było to niezwykle proste, ponieważ nikt się nie zastanawiał nad ich jakością. Liczyła się tylko ich ilość, im było ich więcej, tym lepiej. Z tego powodu wiele osób decydowało się na zakup pakietów zawierających linki.
Czasy się zmieniły. Jeśli kiedyś należałeś do przedsiębiorców, którzy płacili stosunkowo nieduże pieniądze za zdobycie linków, musisz zmienić swoje podejście. Teraz trzeba się natrudzić, by odnośniki do strony spełniły swoją funkcję i zapewniły Ci wysoką pozycję w wyszukiwarce.
W jaki sposób PINGWIN może zaszkodzić Twojej firmie?
Przenieśmy się trochę w czasie. Jest rok 2012, specjaliści zatrudnieni w Google ogłaszają zmiany, jakie mają wejść w życie w odniesieniu do budowania skutecznych profili linków. Wytyczne wchodzą w życie 4 października 2013. Wszystkie reflektory skierowane na NIEGO. Na scenie pojawia się dawno zapowiadany… PINGWIN! Od tej pory będzie stał na straży jakości linków. Algorytm surowo karze i obficie wynagradza. Ci, którzy nadal pozyskują odnośniki z systemów wymiany linków, zasługują na chłostę. BLACK HAT SEO jest skutecznie piętnowany. Na strony nakładane są filtry, powodujące m.in. obniżenie pozycji nawet o kilkadziesiąt pozycji. Jakie są tego skutki? Firma zarabia mniej pieniędzy i traci swoją pozycję na wirtualnym rynku.
Zwiększymy sprzedaż w twoim e-sklepie
AUTYD, OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Co więcej, Pingwin nie pozwala na żadne zadania uznawane za SPAM. W tym celu skanuje po kolei wszystkie witryny i eliminuje nieuczciwych graczy, siejąc prawdziwych postrach. Tymczasem fachowcy z Google nie próżnują i podbijają stawkę w grze. W 2016 roku algorytm staje się jedną z kluczowych części silnika wyszukiwarki. Od tej pory specjaliści od linkbuildingu mają twardy orzech do zgryzienia, jeśli chcą wywindować stronę internetową i zapewnić jej pierwsze miejsce w rankingu.
W co zatem nie powinieneś inwestować, by nie zaprzepaścić swojej szansy na sukces w sieci?
Wyeliminuj nienaturalne odnośniki, które prowadzą do Twojej witryny. Nie płać za wpisy na forach internetowych, które polegają na wstawianiu komentarzy typu: Zapraszamy na stronę www.xxx.pl, a także za artykuły publikowane na stronach, które zawierają kilka linków z tym samym anchorem. Anchor to fragment tekstu, który stanowi hiperłącze. Metoda ta jest godna uwagi, jednak należy z niej umiejętnie korzystać, by nie przyniosła szkody. Podobnie sprawa ma się ze słowami kluczowymi. Pingwin nie toleruje fraz, które są umieszczane sztucznie. Zatem nie inwestuj w publikacje, które są przesycone hasłami, które mają być pozycjonowane.
Co możesz zrobić, by stworzyć atrakcyjny profil linkowy?
Zdobywanie linków to ciężka praca wielu osób. Musisz współpracować nie tylko z pozycjonerem, ale również z webmasterem, copywriterem i grafikiem. Pewnie przeszło Ci przez myśl pytanie: Ale po co to wszystko? Już spieszę z odpowiedzią. Dzięki tym osobom Twoja strona internetowa zacznie spełniać swoją najważniejszą funkcję, czyli ZARABIAĆ.
Specjaliści skorzystają z narzędzi, które ułatwią optymalizację witryny pod kątem wymogów Google i dostosują ją do aktualnych potrzeb konsumentów. Być może trzeba będzie zmodyfikować architekturę informacji lub przebudować serwis. Nie bez znaczenia są tu również treści. Zarówno teksty, jak i grafiki, powinny być wysokiej jakości i przyciągać uwagę użytkowników. Wszystko po to, by serwis stał się funkcjonalny i użyteczny.
Musisz zdać sobie sprawę, że Internauci chętnie odwiedzają strony, które są intuicyjne w obsłudze i zawierają ciekawe informacje. Jeśli na Twoim blogu pojawią się interesujące artykuły, najpewniej zostaną one rozpowszechnione w sieci. Podobnie jest z multimediami i zdjęciami. W ten sposób możesz zdobyć wiele naturalnych odnośników, które zwiększą ruch na Twojej stronie i pozwolą jej uzyskać wyższą pozycję.
Co jeszcze warto zrobić w ramach linkbuildingu?
Jak wcześniej wspomnieliśmy, wartościowy content stanie się Twoją poważną bronią w walce o tron. Do tego możesz zdecydować się na następujące posunięcia:
- Skorzystaj z katalogów
W sieci istnieje wiele katalogów, dzięki którym możesz zaprezentować swoją firmę, podając m.in. dane teleadresowe, a także dodać link do strony. Warto założyć np. profil w Google Moja Firma. Dzięki niemu możesz szybko i skutecznie trafić do szerokiego grona potencjalnych klientów i zbudować pozytywny wizerunek w sieci.
- Załóż blog firmowy
Tworząc teksty, możesz umieszczać w nich odnośniki do kolejnych podstron w serwisie. Ponadto atrakcyjne treści często są udostępniane przez czytelników.
- Zainwestuj w artykuły sponsorowane
To kolejna propozycja, dzięki której można uzyskać naturalne linki. Należy jednak zwrócić uwagę, by tekst był merytoryczny i odpowiednio zoptymalizowany pod SEO.
Nie szukaj już więcej agencji marketingowej. Bowiem właśnie ją znalazłeś.
DOŁĄCZ DO SETEK ZADOWOLONYCH KLIENTÓW