Czym jest Long Tail w SEO?

Autor: Łukasz

12 listopada 2022

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, czym jest długi ogon w SEO, to ten wpis na blogu jest dla Ciebie. Omówimy czym jest długi ogon, jak może on przynieść korzyści Twojej stronie internetowej oraz kilka wskazówek jak go zoptymalizować. Tak więc bez dalszych ceregieli, zaczynajmy!

Czym jest długi ogon?

W kategoriach SEO, długi ogon odnosi się do rozszerzonych terminów wyszukiwania, których ludzie używają, aby znaleźć informacje online. Terminy te są zazwyczaj dłuższe i bardziej szczegółowe niż krótsze, bardziej ogólne terminy, których ludzie używają, gdy dopiero zaczynają poszukiwania. Na przykład, ktoś, kto dopiero rozpoczyna poszukiwania nowego samochodu, może użyć krótkiego terminu, takiego jak „samochody” lub „pojazdy” Ale gdy udoskonalają swoje wyszukiwanie i zbliżają się do dokonania zakupu, mogą używać dłuższych, bardziej szczegółowych terminów, takich jak „używane samochody poniżej 10 000 USD” lub „najlepsze SUV-y dla rodzin” 

Długi ogon jest ważny, ponieważ reprezentuje dużą ilość ruchu, który może być trudny do uchwycenia za pomocą krótkich, ogólnych słów kluczowych. W rzeczywistości, według danych z Google, ponad 50% wszystkich wyszukiwań są cztery słowa lub dłużej. A ponieważ te wyszukiwania są zwykle znacznie bliżej punktu zakupu niż krótsze, mają tendencję do bycia znacznie bardziej wartościowymi 

Jak długi ogon może przynieść korzyści mojej stronie? 

Istnieje kilka sposobów, w jaki optymalizacja pod kątem długiego ogona może przynieść korzyści Twojej stronie internetowej. Przede wszystkim, może pomóc w zdobyciu większego ruchu na stronie. Poprzez ukierunkowanie na większą liczbę mniej konkurencyjnych słów kluczowych, będziesz miał łatwiejszy czas w rankingu w wynikach wyszukiwania i uzyskać witrynę zobaczyć przez potencjalnych klientów. Po drugie, może to pomóc w generowaniu leadów o wyższej jakości. Ponieważ wyszukiwacze, którzy używają słów kluczowych z długiego ogona są zazwyczaj dalej w procesie zakupu, są bardziej prawdopodobne, że są gotowi do dokonania zakupu, gdy trafią na Twoją stronę. Wreszcie, optymalizacja pod kątem długiego ogona może pomóc w budowaniu zaufania i wiarygodności wśród odbiorców. Dostarczając istotnych i konkretnych informacji, które zaspokajają ich potrzeby, staniesz się autorytetem w swojej branży i zbudujesz zaufanie potencjalnych klientów 

Wnioski 

Jeśli jeszcze nie optymalizujesz pod kątem długiego ogona, to teraz jest czas, aby zacząć. Poprzez ukierunkowanie na dłuższe, bardziej specyficzne słowa kluczowe, możesz przechwycić więcej ruchu i wygenerować wyższej jakości leady. A poprzez dostarczanie istotnych i pomocnych informacji, które spełniają potrzeby odbiorców, zbudujesz zaufanie i wiarygodność u potencjalnych klientów. Na co więc czekasz? Zacznij optymalizować pod kątem długiego ogona już dziś!

Powyższy artykuł jest testem wykorzystania AI

Być może cię zainteresuje

Kampanie DSA: Przewodnik CMO

Kampanie DSA: Przewodnik CMO

Jako CMO wiesz, że strategie oparte na danych są falą przyszłości. Być może słyszałeś o kampaniach Dynamic Search Ads...