Black Hat SEO: 6 ryzykownych działań SEO, których należy unikać

black_hat_seo

Autor: Łukasz

26 listopada 2022

Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tym terminem, „black hat SEO” odnosi się do wszelkich praktyk, które są stosowane w celu uzyskania wyższej pozycji strony internetowej na stronach wyników wyszukiwania (SERP), niezależnie od tego, czy te praktyki są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki.

Niestety, black hat SEO jest zbyt powszechne i może mieć poważne konsekwencje dla Twojej witryny. Nie tylko angażowanie się w działania black hat SEO prawdopodobnie spowoduje, że Twoja strona zostanie ukarana przez Google i inne wyszukiwarki, ale może również doprowadzić do całkowitego wykluczenia Twojej strony z SERPów. Innymi słowy, black hat SEO jest ryzykowną propozycją, której należy unikać za wszelką cenę. Więc co dokładnie zalicza się do black hat SEO? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

1. Upychanie słów kluczowych w treści

Jedną z najczęstszych – i najbardziej rażących – form czarnego kapelusza SEO jest upychanie słów kluczowych, co odnosi się do praktyki upychania jak największej liczby słów kluczowych w treści, jak to możliwe, w celu manipulowania rankingiem SERP. Jest to nie tylko nieskuteczny sposób na poprawienie pozycji w rankingu, ale również spowoduje, że Twoje treści będą trudne (jeśli nie niemożliwe) do przeczytania przez ludzi. Co gorsza, upychanie słów kluczowych jest natychmiastową czerwoną flagą dla Google, a jeśli zostaniesz przyłapany na robieniu tego, możesz spodziewać się, że zostaniesz odpowiednio ukarany.

2. Tworzenie Doorway Pages

Doorway pages to strony, które są tworzone wyłącznie w celu uzyskania wysokiej pozycji w rankingu dla określonych słów kluczowych lub fraz. Strony te zazwyczaj zawierają bardzo mało rzeczywistej treści, a zamiast tego składają się głównie z bogatych w słowa kluczowe tytułów i opisów zaprojektowanych tak, aby oszukać wyszukiwarki, że strona jest istotna dla danego zapytania. Doorway pages są uważane za formę spamu i prawie na pewno spowodują karę od Google, jeśli zostaniesz przyłapany na ich tworzeniu.

3. Kupowanie linków

Kupowanie linków to dokładnie to, co brzmi: płacenie komuś innemu za linki do Twojej strony. Kiedyś była to powszechna praktyka, ale od tego czasu Google mocno się z nią rozprawiło. Te dni, jeśli jesteś przyłapany na kupowaniu linków, możesz spodziewać się solidnej kary od Google, która prawdopodobnie poważnie zaszkodzi Twojemu rankingowi SERP. W skrócie, nie rób tego.

4. Udział w farmach linków

Farmy linków to grupy stron internetowych, które wszystkie łączą się ze sobą w celu sztucznego zawyżania liczby linków i poprawy ich pozycji w rankingu SERP w rezultacie. Google nie znosi farm linków, a udział w jednej z nich to pewny sposób na otrzymanie kary. Jeśli jesteś podszedł o udział w farmie linków, po prostu powiedzieć nie – to nie jest warte ryzyka.

5. Ukrywanie tekstu lub linków 

„Ukrywanie” tekstu lub linków jest kolejną powszechną techniką czarnego kapelusza, która jest używana do próby sztucznego poprawienia rankingów SERP. Polega to na stosowaniu małych rozmiarów czcionek lub ukrywaniu tekstu za obrazkami, aby był mniej widoczny dla użytkowników, ale bardziej widoczny dla wyszukiwarek. Ponownie, jest to coś, co prawie na pewno spowoduje karę od Google, jeśli zostaniesz przyłapany na robieniu tego, więc najlepiej jest tego całkowicie unikać 

6. Zaangażowanie w Cloaking 

Cloaking odnosi się do prezentowania użytkownikom i wyszukiwarkom innych treści lub adresów URL niż te, które zostały faktycznie zamówione. Jest to zwykle robione w celu albo oszukiwania użytkowników, aby kliknęli na linki, których w przeciwnym razie by nie kliknęli, lub aby pokazać im treści, których w przeciwnym razie by nie zobaczyli (zwykle dlatego, że są wypchane słowami kluczowymi). Cloaking jest uważany za poważne naruszenie wytycznych Google, a jeśli zostaniesz złapany na robieniu tego, możesz spodziewać się poważnych reperkusji od wyszukiwarki giganta do i włącznie z posiadaniem witryny zbanowanej z SERPów całkowicie. Nie trzeba dodawać, że cloaking jest czymś, czego należy unikać za wszelką cenę” 

Wnioski

Działania Black hat SEO mogą pomóc Ci osiągnąć krótkoterminowe zyski w zakresie rankingu SERP, ale ostatecznie przyniosą więcej szkody niż pożytku – zarówno dla Twojej witryny, jak i całego biznesu. Jeśli chcesz osiągnąć trwały, długoterminowy sukces w SEO, trzymaj się taktyki white hat i unikaj angażowania się w jakiekolwiek ryzykowne zachowania, które mogą sprawić, że zostaniesz ukarany (lub gorzej) przez Google i inne wyszukiwarki

Powyższy artykuł jest testem wykorzystania AI

Być może cię zainteresuje

Kampanie DSA: Przewodnik CMO

Kampanie DSA: Przewodnik CMO

Jako CMO wiesz, że strategie oparte na danych są falą przyszłości. Być może słyszałeś o kampaniach Dynamic Search Ads...